
( Page 1 )

Who Are The Mind-Benders

Who Are The Mind-
Benders

The People Who Rule
Britain Through
Control Of The

Mass Media

?



( Page 2 )

Who Are The Mind-Benders

Who Are The
Mind-Benders?

Index
                                                                                                                                         Page

Introduction......................................................................................4
The Current Affairs “Discussion” ...................................................................5
Who are The Manipulators?.............................................................................6
Need for Perspective..........................................................................................8
Who controls the broadcasting? ....................................................9
BBC ....................................................................................................................9
Channel 4 .........................................................................................................10
ITV ...................................................................................................................11
Charlton Communications .............................................................................11
Pearson TV ......................................................................................................13
Channel Five ....................................................................................................14
Cable and Satellite Channels .........................................................................14
Radio ................................................................................................................15
Who controls the entertainment? ................................................16
Cinema, Music and Entertainment ...............................................................16
Chrysalis Group ............................................................................17
Polygram .........................................................................................................17
Rank Organisation Plc. ..................................................................................17
RCA Records ...................................................................................................17
Sony Corporation ............................................................................................18
Thorn EMI .......................................................................................................18
Warner Chappel Music Ltd. ..........................................................................18
Less Well Known Companies .........................................................................18
Who Controls Advertising?.............................................................................19
Charles and Maurice Saatchi .........................................................................19
Who controls what we read? .......................................................20
The Press ..........................................................................................................20
Associated Newspapers ...................................................................................20
News Group International ..............................................................................21
Harry Oppenheimer ........................................................................................22
The Telegraph Group .....................................................................................23
Mirror Group ..................................................................................................23
Other Publications ..........................................................................................24
Publishing ........................................................................................................25
Who controls Hollywood? ............................................................25
Disney ..............................................................................................................26
Times Warner..................................................................................................26
Viacom .............................................................................................................27
MCA Universal ...............................................................................................27
Sony Columbia ................................................................................................28
Dreamworks and Others ................................................................................28
Updates On Jewish Control .........................................................29
Abstract ..........................................................................................29
ITV ...................................................................................................................30
Charlton Communications ............................................................................30
ITN ...................................................................................................................31



( Page 3 )

Who Are The Mind-Benders

Granada Plc. ..................................................................................................31
Anglia Television ...........................................................................................31
Channel 4 .......................................................................................................32
BBC TV .........................................................................................................32
BBC Radio ....................................................................................................33
Bskyb .............................................................................................................33
American Satellite Broadcasters .................................................................34
Pinewood-Shepperton Ltd. ..........................................................................34
Express Newspapers .....................................................................................35
News International .......................................................................................35
The Telegraph Group ..................................................................................36
Associated Newspapers ................................................................................36
Uses of Media Control .................................................................................36
Manipulation of News ..................................................................................37
Malcolm McLaren -”Bring The Whole Down About Our Ears” ............38
Culture Distortion - Profit is no Excuse .....................................................41

  ************************************

Contact us for details of
audio tapes and articles

by:-
Dr. Wesley A. Swift

 Rev. Dr. Bertrand Comparet, A. B., J. D.

Rev. William Gale

Captain K. R. McKilliam

Pastor Don Campbell



( Page 4 )

Who Are The Mind-Benders

The mind-bending power of the masters of the media
The Jewish media-power

in Great Britain

Here follows a lengthy analysis and study of the Jewish media-occupation in Great Britain.
Written in 1997 and partially updated 2002, this text describes the present state of affairs
when it comes to Jewish media power in Great Britain. It is crucial, in the battle against the
Jewish racist totalitarianism, to have a basic knowledge about the Jewish media-dictator-
ship-monopoly and about the political power the Zionists possess and who are - as Jewish
political actors - the leaders of this Jewish Power.

Jewish Propaganda
Jewish Media Violence and Jewish Monopoly of

Media War:
Jewish propaganda is to the "Judeocracy" what violence is

to the dictatorship

INTRODUCTION
A power greater than government?

According to the theory of democracy, "the people" rule. They elect politicians by their own
choice, and if and when those politicians fail to act according to their wishes they can be
dismissed by the vote of the people. The pluralism of different political parties provides the
people with "alternatives"; if one loses their confidence, they can support another. Thus is
realised the democratic principle of: government of the people, by the people and for the people.
It would be nice if it were all so simple. But in a medium-to-large modern state things are not
quite like that. How do "the people" acquire the information and knowledge necessary for them
to use their votes other than by blind guesswork? They cannot possibly witness everything that
is happening on the national scene, still less at the level of world events. Only a tiny few of them
ever see their political leaders close up and are able to watch and assess their performance of their
duties. The vast majority are not students of politics. They don't really know what is happening,
and even if they did they would need guidance as to how to interpret what they knew.

"The people" are doctors, lawyers, engineers, clerks, shopkeepers, factory workers, farm work-
ers, small tradesmen, nurses, secretaries, schoolteachers and a thousand or more other things.
They know, or ought to know, something about the occupations in which they are engaged. But
only the minutest number can be expected to know the business of politics - one of the most
complex of subjects, with its vast range of issues and the many points of view that will be brought
to bear on each of these issues. To know what the issues are, and to examine and evaluate these
points of view, the people need to have these issues presented to them and the points of view
expounded in a form that they can understand.

"Today the film makers are the people who control the most powerful
medium in the world, and art that can create ideals, change language or

topple governments."
John Baxter in the Daily Mail (28th December 1995)



( Page 5 )

Who Are The Mind-Benders

This is where the "mass media" come in: newspapers; television; radio. And for those with a more
studious and enquiring bent there are other media: books; magazines; the Internet. The list is
growing as information technology advances.

But there is a problem here. "The people" cannot own, control and regulate the media. That can
only be done by a small minority - a mere fraction of the population, in fact much fewer than one
per cent. And it is this minority which is able to determine which facts the people will be allowed
to know about, which events will be reported to them, which points of view they will be able to
examine and evaluate, which political parties it is good to vote for and which not, which
politicians are decent, upright, honourable and capable citizens and which are disreputable,
incompetent, "dangerous" and "extreme".

This invests that minority who control the mass media with enormous power - perhaps even
greater power than a prime minister or cabinet. It is this minority which determines the climate
of "public opinion" in which politicians have to operate, the "public opinion" to which they have
to defer and which they dare not offend if they are to get elected and stay elected.

Even when the mass media consisted mainly of newspapers, and only a small minority read those
newspapers, this power was considerable. Today, when it embraces mass-circulation newspapers
and television, it is colossal beyond imagination.

And we must not forget another fact about the media. Their political influence extends far beyond
newspaper reports and articles, and television programmes, of a direct political nature - connect-
ed, that is, with current affairs that bear upon politics. In a much more subtle way, they can
influence people's thought patterns by other means: newspaper stories, pages dealing with
entertainment and popular culture, movies, TV "soaps", "educational" programmes: all these
types of fare help form human values, concepts of good and evil, right and wrong, sense and
nonsense and what is "fashionable" and "unfashionable". These human value systems, in turn,
shape people's attitude to political issues, influence how they vote and therefore determine who
holds political power.

Yet for some strange reason there is very little public discussion in Britain today, as an example,
of who actually exercises media control. The people are encouraged to get tremendously excited
about the outcome of a general election, even of local government elections, yet these contests
probably have far less a bearing on the question of who wields power over us than the much more
crucial one of who regulates "public opinion" and therefore determines the agenda both for the
contesting of elections and for what is done in government by whoever wins.

Any study of what is happening on the national scene must therefore today include a study of the
workings of the mass media: who the people are who own, control and operate those media, and
to what purposes their immense power is being put.

The current affairs "discussion"

Discussion programmes on TV and radio dealing with current affairs and topical public issues
are presented so as to convey the impression that they are conducted in accordance with the letter
and spirit of "democracy", with various viewpoints given a hearing. However, where the discus-
sion threatens to touch upon issues considered "sensitive" to the judaized establishment which
controls TV and radio, it is carefully stage-managed so that "dangerous" viewpoints are excluded.
This is particularly noticeable where discussion concerns matters of the Jewish State of Israel and
its not so very glorious aspects, when relating to doubts concerning the alleged mass-slaughter of
Jews during WW II and when some one tries to discuss the power wielded by the Jewish
minority.



( Page 6 )

Who Are The Mind-Benders

One TV programme on British TV a short time ago was devoted to the subject of "anti-
Semitism", which was presented as being on the increase throughout Europe, including Britain.
Various spokesmen, some Jewish and some non-Jewish, appeared on the programme to give their
views. After the programme had proceeded a little while, it became quite clear that the only
differences between the participants lay in their attitudes as to how "anti-Semitism" should be
treated. Some maintained that it should be rigorously suppressed by the introduction of tighter
laws against it; others said that this practice would play into the hands of the "anti-Semites" by
making them martyrs and that, however much "anti-Semitism" was to be deplored, suppressing
it by law was not the way to fight it. One member of the discussion panel launched into a lengthy
analysis of the mental state of "anti-Semites", implying them to be suffering from a certain kind
of insanity.

What was entirely absent from the discussion was any contribution offering an explanation of the
viewpoint of the so-called "anti-Semites". Of course, "anti-Semitism" itself is a misleading term
deliberately adopted by our media-controllers so as to suggest that those thus labelled want to
ill-treat Jews, even kill them, for no reason than that they are Jews, whereas the vast majority of
people described as "anti-Semites" simply oppose what they see as excessive Jewish power.
Whether or not they are correct in their assessment of this power is beside the point; if "democ-
racy" is to be more than just an empty phrase, they should be allowed to state their case in public
then have that case seriously examined and debated. This, however, is the very last thing our
media-controllers want. Therefore, when any programme discussing anti-Semitism (i.e. criticism
of Jewish power) is broadcast on TV or radio, "anti-Semites" (i.e. critics of Jewish power) are
deliberately excluded, so that the "discussion" is not really a discussion at all, merely an imitation
of one.

Who are the manipulators?

But who is behind it all? Who are the people who determine what is watched on television and
printed in the newspapers? This is not so easy a study because a great many of the people
concerned operate in the shadows. And even in the case of those whose names are known, what
is known about their backgrounds and their connections? Very little.

For this reason, very few people in Britain are aware of the huge influence over the mass media
exercised by a certain ethnic minority, namely the Jews.

Straightaway, we can expect that mention of this minority will put many readers on the defensive.
Is this "anti-Semitism"?, some will ask. That, you see, is the first example of the hypnotic effect
of media power. The mass media in Britain today have managed to implant into many people's
minds the idea that it is "anti-Semitic" even to acknowledge that members of the Jewish
community play a large part in controlling our news and opinion and to question whether this is
a good thing for Britain. In the uncomfortable feeling provoked in a number of readers of this text
by the very mention of the word "Jews", there is provided the first lesson in media indoctrination
and brainwashing!

This text is simply a study of who controls public opinion in Great Britain.

We believe that in this study there should be no "no-go" areas, no forbidden avenues of enquiry.
We are concerned here with facts. What deductions people make from those facts is their
decision. Our intention is that they should be roused from their former ignorance and apathy and
persuaded to join our political struggle to achieve, through peaceable and legal means a more just,
non-racist society. A society not dominated by a racist minority believing to be "Gods Chosen
People".

It is the contention of this study that members of the Jewish community (whether practising or
not) exercise a power and influence in Britain's mass media that are out of all proportion to their



( Page 7 )

Who Are The Mind-Benders

numbers in the population. We believe that this is a fact that should not be hidden but should be
known - and discussed. No great issue of concern can be properly examined unless all the facts
pertaining it are known and are faced - fairly and squarely, with nothing swept under the carpet
for fear that some noisy element may object.

Some people may accept the findings of this study as authentic and accurate but then say: "So
what?" Isn't it quite common for certain groups to be found in profusion in certain occupations
whether for reasons of natural talent and aptitude, accidents of history, or whatever? Are there
not a lot of Irish building workers and writers, Scottish doctors and engineers, Welsh singers,
Black sportsmen, French and Italian restaurateurs and Indian and Pakistani textile merchants?
Given that Jews are to be found in large numbers in the mass media, is this to be regarded as
particularly sinister or dangerous? In other words, what's the big deal?"

We hope that we have answered these questions in the foregoing part of this introduction. None
of the other occupational fields mentioned have anything like the scope for the wielding of real
power - political power, power over who governs us and to what purpose power to shape our
society and its values, to determine our destiny and future.

We cannot therefore say of Jews in the media as some might say of other groups in their
respective occupations and lines of business: "Oh well, they're good at it - let them get on doing
it." What is at stake in respect of control of an institution with such massive power as the media
places that institution in a special category of its own, which justifies a very high degree of
concern over the matter.

Would we, for instance, feel happy and secure in the knowledge (should such be the case) that a
particular interest-group exercised control over our armed forces? We might wonder, in that case,
where the loyalty of such a group would lie in the event of a war.

And if we bear in mind that power over the mass media is today as potent in the possibilities it
offers as command of a hundred armoured divisions on the battlefield, that mass media power
should be a matter of tremendous concern, and we would be foolish to the point of insanity to
dismiss as of little importance a situation in which it lays in the hands of people who themselves
proclaim to be "Jewish" in the first hand and who themselves openly proclaim loyalty to the
Jewish state of Israel in the first hand.

And this is not all. As has been said, there is today a very broad consensus view, transcending
parties and classes, that much of the influence of the mass media is malignant and socially
destructive in its effects.

We simply take the question further: if so many believe the influence of the media to be
malignant and destructive, we should be examining the nature of the media - not the least
important question in which examination is: Who controls the media?

In a way, the study serves a purpose that is supposed to be served by the mass media in any
democracy: The purpose of free and unfettered enquiry and of absolutely free expression of facts
and opinion. Unfortunately, there is neither free enquiry nor free expression of either facts or
opinion in the mass media in Britain today - and least of all on the subject of this study. Just when
did you last see an article in a major newspaper examining, in proper depth, Jewish influence and
control in Britain's news and information industry? Just when did you last see a programme on
TV dealing with the same topic? The answer to this question proves our point.

One phrase beloved of those who exercise influence in the media is "investigative journalism".
The "investigative journalist" is depicted as the crusading hero whose quest for the truth and
whose dedication to the public interest leads him or her to take up the cudgels against all the
forces of would-be suppression and censorship - even when, as is sometimes the case, this leads



( Page 8 )

Who Are The Mind-Benders

to a particularly loathsome form of intrusion into people's private lives. But one form of
investigative journalism which the media are most certainly not anxious to encourage is that
which enquires into the identity of their own controllers and the underlying agenda to which they
operate. In these pages we hope to remedy this glaring omission.

Naturally, we do not expect the facts which we unearth here to be taken up by the media and
examined in the light of day. If there is any comment in the mass media on this study - which we
think doubtful - it will that of condemnation, of dismissal out of hand, with liberal use of the term
"anti-Semitism". But it will not extend to any analysis of what we say or any attempt, by
presentation of facts, to prove us wrong.

From this, dear reader, we leave you to draw your own conclusions.

Need for perspective

As we have prepared the material for this study it has been brought home to us that media
influence and control in the modern world of communications is an immensely complex subject,
in which the dangers of over-simplification are always present. The mere presence of members
of a certain group working in a section of the media does not itself prove that that group has the
ultimate "say" in the section in question. In addition to this, there is the fact that "control" of an
institution like the mass media can operate in more than one way. Direct control through
ownership is a relatively simple thing to understand, but this understanding does not provide for
indirect forms by which the media can be, if not literally "controlled", then at least massively
influenced. In this study we will be examining the power of particular lobbies to regulate the
content of the press, TV, books and other means of communication by various pressures, such as
the picketing of studios and bookshops (in which the implicit threat of violence is always present)
and, perhaps more potent still, the method of advertising boycott (in which again the implicit
threat of such an action can often suffice to achieve the lobby's objective without the threat
necessarily having to be put into practice).

Another factor must be borne in mind when the source of media control is being assessed. The
communists in the heyday of their power were known to say: "Give us just a third of the places
on any committee and we will guarantee to control that committee." This was simply a statement
of the fact that a minority in any body, public or private, which knows exactly what it wants and
acts together as a coordinated group, bound by a single loyalty and a single objective can quite
easily get its way over a larger, but uncoordinated, mass of people with no such bonds, acting
individually and in pursuit of no definite or conscious objective. It is not our claim in this booklet
that Jews necessarily outnumber non-Jews in all sections of the media (though in certain
important ones this is indeed the case) but only that the former's solidarity and oneness of loyalty,
interest and purpose gives them an immense advantage over others in any bid for power and
influence.

Students of Jewish influence in the mass media will notice a paradox: while that influence is used,
in a hundred or more different ways, to weaken the national spirit and consciousness of the
British people, Jews themselves, in their attitude to their Jewish state of Israel and to questions
of Zionism generally, are to be found amongst the world's most militant nationalists!

There is one final consideration of which we ask you, the reader, to take account. Jewish power
in the mass media is a phenomenon acknowledged in political quarters widely different from our
own and sometimes even by Jews themselves - as we shall show in one or two examples. In other
words, as the saying goes, "Don't just take our word for it!"

In the following text, we have highlighted individuals of Jewish origin by setting their names in
bold type. Not all of the names in question will seem obviously Jewish; it has been the habit of
Jews over the centuries to change their names, adopting those which best blend with the



( Page 9 )

Who Are The Mind-Benders

populations of the countries in which they have settled. Where persons with non-Jewish names
are designated as Jewish, the reader can rest assured that extensive research has established them.

Who controls the broadcasting?

There can be little doubt that television is the most powerful force for the presentation of the news
and the formation of attitudes. Go into any workplace, pub, school, shop, or other institution and
the chances are that the conversation will get around to the previous night's "soap" or something
of particular note on the evening's news. And what was shown - and not shown - on the TV screen
will in all probability have affected the way in which the viewers see the world.
By using such techniques, the controllers of the TV stations have enormous power to shape
popular opinion. And a glance through any TV guide will reveal that, by providing us with an
endless diet of pro-Zionist pro-Jewish propaganda, the masters of the TV stations are not shy of
using that power. So just who are these people? Just who is responsible for the poison peddled
by "our" television networks?

*** BBC ***.

The most powerful man at the "British" Broadcasting Corporation is
Alan Yentob, Director of BBC programmes. According to Broadcast
magazine (14.6.96) this "gives him control over all non-news BBC
programmes including those for satellite channels and those in English
for the World Service." Yentob is a close personal friend of the immense-
ly powerful independent TV bosses Michael Grade and Michael
Green. The three have shared holidays in the Caribbean and, together
with Charles Saatchi, are referred to by coy insiders as the "St. John's
Wood Mafia". The Saatchi and Yentob families have been closely
connected since before they moved to Britain from Iraq.
.

Behind the scenes, Jews are well represented among the Governors of the BBC, who include
former president of the merchant bank S.G. Warburg Sir David Scholey, Sir Kenneth Bloom-
field and Janet Cohen. Holders of important BBC managerial posts include Sarah Frank, Chief
Executive of BBC Worldwide Americas; Controller of Publicity and Public Relations, Keith
Samuel, and David Aaronovitch, who is Managing Editor of the BBC's weekly programmes.
Anne Sloman is Deputy Head of BBC News Programmes; Ruth Caleb is the Head of Drama,
and Louis Marks has been Producer of Drama since 1976. Another key figure in terms of the
BBC 's relationship with the rest of the world, Commercial Director at BBC Worldwide TV Tony
Kay, is responsible for deals with American networks such as NBC. International Director of US
cable operator TCI, Adam Singer - son of former BBC Director-General Aubrey Singer - has
also been responsible for a number of recent big deals between the BBC and TCI's British
subsidiary Flextech.

Head of BBC Comedy Entertainment is Jon Plowman. He is responsible for "alternative
comedian" Ben Elton's Thin Blue Line, a person who likes being interviewed in the "respectable"
Jewish Chronicle.

Jews in prominent positions in BBC regional TV include Rod Natkiel, Head of Network TV at
BBC Midlands and East, and Roy Saatchi, Head of Local Programmes at BBC North.

The host of lower level functionaries who implement the wishes of the media masters in such
stations also includes a vastly disproportionate number of Jews, such as Geoffrey Goodman,
who broadcasts on BBC Current Affairs and LBC/IRN- BBC TV's legal correspondent Joshua

BBC boss Alan Yentob



( Page 10 )

Who Are The Mind-Benders

Rosenberg. Naomi Goldman is not only a Producer on Newsnight, but is also a member of the
Jewish Socialist Group. Another militant Zionist in BBC is writer and broadcaster Lisa Jardine.

*** Channel 4 ***

The Chief Executive of Channel 4 is Michael Grade,
who succeeded its creator Jeremy Isaacs. Grade previ-
ously controlled LWT and BBC l and 2. He has been a
director of First Leisure Entertainment since 1991.
This massive company was formerly headed by
Grade's uncle, the late Lord Bernard Delfont and
includes 300 cinemas, eight theatres, hotels, restaurants
and record divisions. Grade's father, semi-retired TV
magnate Lew Grade is still Chairman of The Grade
Co. and a director of Euro-Disney.

The endless diet of filth and perversion which Channel 4 feeds to the public has earned Michael
Grade the sobriquet Britain's "pornographer-in-chief". In March, 1996, he was also widely
criticised after his brainchild The Girlie Show ran an episode which clearly encouraged shoplift-
ing. "Why do we allow this millionaire to incite theft?" asked veteran columnist Paul Johnson.
Managing Director of Channel Four International Ltd and Director of Acquisitions at C 4 is Colin
Leventhal. This busy man's acquisitions for the channel have included such American shows as
Roseanne and The Cosby Show which are produced by Caryn Mandabach's Carsey Werner
company. Leventhal has also developed a close relationship with Nickelodeon, the subsidiary of
Sumner Redstone's Viacom Inc.

The next time you have the misfortune to see the disgusting pieces of decadence which so often
pass as "plays" on Channel 4, you should direct your complaint to the channel's Head of Drama,
David Aukin, or the Senior Commissioning Editor for Drama, Peter Ansorge, although the
latter spoke out strongly in favour of the sympathetic depiction of incest on the soap Brookside
at peak family viewing time. Ansorge said that he expected to be attacked for the storyline and
condemned the "right-wing lobbies" which express widespread public disquiet about the way in
which all the soaps in British broadcasting - with the exception as we go to press of Coronation
Street - have been turned into promotional vehicles for sexual deviancy.

If, on the other hand, you are offended by the extreme "liberal" tone and content of Channel Four
News, reflect on the fact that the News Editor since March 1996 has been Sara Nathan,
supported by Elinar Goodman. While Jon Snow, the extremist liberal Channel Four newscaster
is not Jewish, he has made his sympathies clear by joining Jewish journalists in addressing a
Jewish Chronicle sponsored meeting on ethics in journalism.

Channel 4's youth programme production company, Planet 24, has, according to the Jewish
Chronicle "an uncanny knack of fronting its popular Channel 4 programmes with blondish
Jewish women." These include Dani Behr playing a leading role on The Word and Surf Potatoes
and Gabi Roslin of the Big Breakfast and the Gabi Roslin Show.

Among the many lesser players involved in the never-ending stream of productions from Channel
4 are Michael and Martin Myers, the distributors who run the First Independent company;
Stephanie Calman, who is the scriptwriter for the sitcom Dressing for Breakfast; the viciously
anti-British comedian Mark Thomas, and Alexi Sayle, who says that since he is Jewish, so are
all his characters.

Britain's "pornographer-in-chief", Channel 4 boss
Michael Grade with his TV mogul uncle Lew



( Page 11 )

Who Are The Mind-Benders

A number of Channel 4 programmes are produced by Philip Clarke's Diverse Production
company. These include Diverse Reports, The Hello Girls and Dual Balls, a "comedy" by Dan
Zeff.

Clarke has now received funding from the BBC for a new talent project and is currently scouring
the UK's universities for new pundits who could appear in a planned BBC 2 heavyweight
discussion programme.

*** ITV ***

The Independent Television Commission is the regulatory body which overseas the whole of the
ITV network. Its Director is Jude Goffee and its senior sponsorship and advertising officer is Eve
Salomon. The Network Director of ITV is Marcus Plantin, who was instrumental in appointing
Claudia Rosencrantz as ITV ' s Controller of Entertainment.

Media group MAI owns two ITV franchises (Anglia and Meridian); a
5 per cent stake in ITN and a 29 per cent stake in Channel Five. A
driving force in the newly formed MAI/ United News and Media giant
is Lord Hollick, a Labour peer with close links with Hambros Bank,
of which he is a long-standing Director. Hollick has orchestrated MAI
' s rapid growth in media interests since 1990. He is a great admirer of
Michael Eisner's Disney empire and wants to be one of the new breed
of "lifestyle suppliers" - an all-encompassing media brand which gives
you your TV, radio, newspapers, house, books, music, holidays, theme
park thrills and films (and, as a consequence, shapes your political
opinions).

To this end, MAI has established close links with the second largest "American" megamedia
corporation, Time Warner Inc., whose Chairman is Gerald Levin, and its subsidiary HBO,
whose Vice President is Charles Schreger. One of the first deals on the agenda is a plan to build
a movie theme park on the outskirts of London. A senior director of MAI's Anglia TV subsidiary
is film executive David Puttnam, best known for his Chariots of Fire, which dwelt at length on
the "anti-Semitism" encountered by a Cambridge athlete early this century. Such problems
certainly do not seem to have held back Mr. Puttnam, whose many interests include being a
director of the Australian feature producer Village Roadshow Pictures, which is partly owned by
MAI. Anglia's Director of Programmes is Graham Creelman. MAI's United News section is
headed by Chief Executive Stephen Grabiner.

The pivotal position in ITN's influential news coverage is held by Robert Elias, Programme
Editor of News at Ten, while the power to decide what gets airtime at LBC rests with its
Controller of Programmes, Charles Golding.

*** Carlton Communications ***

Carlton is a major force in the ITN network with assets including Carlton
TV and Central TV; a 20 per cent stake in ITN; Meridian TV and GMTV,
and a 50 per cent stake in London News Network. It has a £ 1.6 billion
turnover, recording pre-tax profits of almost £ 250 million in 1995, and has
significant assets in the Asian sub-continent.

Carlton's Chairman is Michael Green, who is also Director of Independ-
ent Television News, Central Independent Television and GMTV. It was

Lord Hollick - plays a big role in ITV.

Carlton TV´s Michael Green



( Page 12 )

Who Are The Mind-Benders

Green who, with the Saatchi brothers, masterminded the fierce lobbying campaign which
persuaded the Government to sacrifice the independence of ITV's 14 regional stations in 1993.
Green, who is related by marriage to Lords Wolfson and Young, was quoted in the Jewish
Chronicle of 17.11.95 as declaring that: "I am very aware of being Jewish."

Although his current affairs programmes enjoy prying into the lives of others, Green himself is
very publicity-shy; when a girlfriend left him, his reported warning was: "If you ever write a word
about me, 1'11 break every bone in your body." During Green's negotiations to buy Technicolor
(UK), he was helped by Jarvis Astaire, who lives with Green's ex-mother-in-law, Lady Wolf-
son. Astaire himself is a former associate of Ladbroke pools magnate Cyril Stein.

Carlton's head of sponsorship is David Prosser, who is the co-ordinator of the ITV lobby
pressing for the abolition of laws which effectively outlaw sponsors which are closely related to
the editorial content of programmes. Richard Simons is the company's Head of Features, while
the Managing Director of Carlton Select, the former Selec cable TV channel recently bought up
by Carlton, is Janet Goldsmith. The political agenda of Carlton was summed up by the
company´s decision to send its documentary on one of Oskar Schindler's 'survivors' to 1,000
London secondary schools. The pro-Zionist bias of children's and youth programmes at Carlton
is the responsibility of this sector's Controller Michael Forte.

The latest acquisition in Carlton's drive for ever-greater influence is West country Television, one
of the last privately owned ITV franchises. Another strong bidder for the company was David
Asper's CanWest broadcasting group, so it seems the vendors, which included South West Water
and Brittany Ferries, had a choice of "any new owner you like, as long as he's one of us."

*** Granada Group ***

Carlton's power in "independent" television is rivaled only by the Granada Group, which is worth
around £ 6.2 billion and owns two ITV franchises: Granada TV and London Weekend Television.
It also has a 20 per cent stake in ITN and Yorkshire Tyne Tees TV (with Lazards merchant bank);
a half-share in London News Network, and an 11 per cent stake in BSkyB, in partnership with
which it has set up Granada Sky Broadcasting (GSkyB), a joint cable and satellite venture which
launched seven new channels on 1st October 1996. BSkyB in turn has stakes in the "adults-only"
Playboy Channel. Among Granada's satellite channels is Granada Talk TV, which includes an
afternoon teen show, F2F, which is presented by Sacha Baron Cohen.

Granada was founded by Sidney and Cecil Bernstein. Alexander Bernstein was the long-
standing Chairman until he went into semi-retirement in March 1996 while retaining his interest
and influence. The newly created Granada Media Group (GMG) is controlled by three men. The
Chairman, Granada's Chief Executive, Charles Allen, is not thought to be a Jew, but his two
colleagues at the top most definitely are.

Duncan Lewis is the Chief Executive of the Granada
Media Group; Chief Executive of Granada TV, and Chief
Executive of London Weekend Television. Lewis was
formerly marketing director at BT, where he initiated the
nauseating Jewish grandmother adverts starring actress and
sponsor of the Zionist-controlled front organisation, the
Anti-Nazi League, Maureen Lipman. Until April 1996
Lewis was head of Mercury Communications and, accord-
ing to the Evening Standard of 22.5.96, he is now heading
a group of finance houses seeking to take over Mercury. He
is backed by Warburg Pincus, the "American" firm which
is already a key investor in the British cable and television industry (including Channel Five).

Chief Executive of the Granada
Group, Duncan Lewis.



( Page 13 )

Who Are The Mind-Benders

City sources say that Granada's keenness to link up with Mercury is based on the conviction that
the communications and entertainment businesses are set for further convergence.

The third key figure at Granada is Steve Morrison. He is the chief Operating Officer of GMG;
Deputy Chief Executive of Granada TV, Managing Director of LWT and head of Granada's sales
operation Laser. On his way to the top, according to the Jewish Chronicle of 1.9.95, Morrison
was Director of Programmes and Managing Director of Granada TV. His replacements in these
last two jobs are Peter Salmon and Andrea Wonfor respectively. Commercial Director at LWT
and GMTV is Kate Stross, and Controller of regional programmes at LWT is Simon Shaps.

In October 1995 Granada launched British Independent Television Enterprises (BRITE), which
involved the merger of the sales arms of Granada TV, LWT and Yorkshire Tyne Tees TV. The
Managing Director of this sales giant is Nadine Nohr.
One of Granada's leading functionaries is the scriptwriter and producer Kay Mellor, a self-
confessed feminist responsible for the "acclaimed" ITV series Band of Gold. Another Granada
regular is Paul Marcus, owner of Marlow Films and producer of Granada's Prime Suspect.

Controller of Arts at LWT is Melvyn Bragg.

Although he describes himself as a "Christian", Bragg is extremely pro-Jewish and told the
Jewish Chronicle of 5.4.96 that he views Israel as his "spiritual home". Since this interview came
after extensive coverage of the brutal Israeli suppression of the Palestinian Intifada, with soldiers
dynamiting Arab homes if one member of the family is caught throwing stones, shooting dead
unarmed schoolchildren and burying teenagers alive with bulldozers, this comment tells us a
great deal about the mentality of this sickening "liberal" and the chattering classes who regard
him as their arbiter of artistic good taste.

***  Pearson TV ***

Pearson TV is another significant part of the ITV network, owning as it does Thames Television.
Pearson TV Chairman Greg Dyke is a Gentile, but he is another TV mogul who looks to Disney
Chairman Michael Eisner as a role model. Pearson TV is partly-owned by Lazards Bank and has
a long-term production relationship with the third largest "American" megamedia group, Sumn-
er Redstone's Viacom Inc.

In any case, the day-to-day running of Pearson Broadcasting is more the preserve of its Managing
Director, Tony Cohen, who has been tipped as a future successor to Dyke as Chairman. His
fellow directors include Sir Paul Fox, a past controller of BBC 1 and Chairman of ITN from
1986 to 1988, who is also a director of Satellite Information Services. With Scimitar Films Ltd.´s
Chairman, Michael Winner, and Jeremy Isaacs, Fox was part of the 1988 Committee which
was formed to fight proposals included in the Obscene Publications Bill in response to public
concern over the ever-declining standards on display in the mass media. Other directors at
Thames include Harold Mourgue and Sir Claus Moser, who is also a former Vice Chairman of
N. M. Rothschild merchant bank.

Pearson TV has a quarter-share in Channel Five and a 15 per cent stake in UK Gold, whose Chief
Executive is Bruce Steinberg. The global reach of the Pearson operation extends as far as TV
India, in which the company has a joint share in partnership with its superficial rivals Carlton
Communications and the investment bank Schroders.

It is only fair to point out that the parent Pearson conglomerate is owned mainly by the
aristocratic Cowdray family. Chairman Lord Blakenham is seen in the City as having a board
dominated by Old Etonians, although Reuben Mark is not a member of that particular minority
group. Since their interest in broadcasting is in the money rather than the message, Pearson has
recently sold off stakes in BSSkyB and Yorkshire Tyne Tees.



( Page 14 )

Who Are The Mind-Benders

Financial journalists are speculating that the company may sell off its TV division altogether, in
which case it wouldn't require a crystal ball to predict the kind of people who would be favourites
to take it over!

*** Channel Five ***

The winning syndicate for the licence for this new channel includes several of the supposed
"rivals" whose Jewish links have already been noted. These include MAI, Pearson and the
US-based Warburg Pincus. Their successful application promised "presenters whose faces,
voices, ages and regional and ethnic backgrounds reflect the diversity of Britain in 1996." We
won't be able to say we weren't warned! Former BBC 1 Scheduler David Berg is now Controller
of Planning and Organisation at C 5, while the Controller of news, current affairs and documen-
taries is Tim Gardam.

The real power at Channel 5, in any case, is its Chief Executive, David
Elstein. According to the Jewish Chronicle of January 3rd, 1997, Elstein
has a "vast executive and programme-making background with most of
Britain's major networks."

Discussing the kind of programmes which the new channel would carry,
Elstein told the Jewish Chronicle that:

"There are a lot of very vocal Jewish thinkers and writers around,
not necessarily representing Jewish religious belief.

"You don't expect an awful lot of Yom Kippur services to turn up in the work of people like
Howard Jacobson and Harold Pinter. But you are aware that they are coming from a back-
ground which is influenced by Jewish life."

 *** Cable and Satellite Channels ***

In addition to the Jewish presence in the rapidly expanding fields of cable and satellite TV as
already noted, James Ackerman works as the newly appointed Director of multi-channel
covetures. As well as his already noted position as head of Britain's second biggest satellite
channel UK Gold, former MTV high-flier Bruce Steinberg is also Chief Executive of the
women's channel UK Living, with an audience fast approaching three million every week.

Julian Aston is Managing Director of Channel One, which at present supplies cable TV to
around 300,000 homes in London. He is assisted by his friend Michael Rosenblum, who has
been described by the Jewish Chronicle as "the American video journalism guru".

The General Manager of Flextech TV's The Children's Channel (TCC) cable/satellite operation
is Franklin Getchell. TCC's Chief Executive is Richard Wolfe and its Senior Series Producer
is leading US teenshow producer Mitchell Kriegman, whose work includes the programme
Sesame Street. Flextech owns the satellite channel Bravo, whose General Manager Yonni Cohen
moved to Polygram last year, with Broadcast magazine suggesting that his temporarily vacant
post would be filled by Getchell. The new Head of Programming at Bravo is Mark Deitch,
formerly BBC 1's Editor of Acquired Output. Flextech TV also owns the Family Channel and
manages TLC and the Discovery Channel.

Of all the new channels aimed at children and young people, the most subversive has to be MTV
Europe. This is a subsidiary of Sumner Redstone's Viacom UK, as are VH-I; the Paramount
Channel; the Sci-Fi Channel; the Blockbuster video chain and, as we have already seen, Nickle-
odeon TV. Paramount Pictures UK is headed by Danton Rissner, while the Managing Director
of the Sci-Fi Channel is David Woodman. The President and Business Director of MTV Europe

David Elstein, Chief
Executive of Channel 5.



( Page 15 )

Who Are The Mind-Benders

is Peter Einstein, backed up by Senior Vice Presidents Gil Aronow and Boris Katz. Through
his MTV empire, Redstone and his Chief Operating Officer Mark Rosenthal offer Beavis and
Butthead as teenage role models and pump their narrow views and music-clad propaganda into
210 million homes in 71 countries. MTV has been accurately described as the dominant cultural
(sic!) influence on teenagers around the world.

In September 1995 MTV Europe was fined a total of £ 60,000 for two programmes dealing with
under-age sex which even the ITC described as "smutty". Einstein protested that he had not seen
any difference in the levels of taste and decency in the eight years that the channel had been on
the air. Indeed!
Another satellite and cable channel aimed at youngsters is The Box-Music TV, whose Pro-
gramme Director is Liz Laskowski. The UK satellite Warner Channel is the work of Jeffrey
Schlesinger, President of Warner Bros International Television. Raymond Jaffe is the Director
of Publicity and Promotion at Sky TV.

The satellite news services are also firmly in the usual hands. Reuters TV Executive Editor is
David Feingold and its Managing Director is David Kogan (who also oversees London Radio),
while head of its news gathering operation at Sky News is Malcolm Switzer. Meanwhile David
Feingold is chief of the London bureau of Cable News International (CNN)-now part of Gerald
Levin's Time Warner Corporation-and as such is answerable only to the Managing Director of
CNN International, Randy Freedman.

UKTV was one of the companies which submitted unsuccessful bids for Channel 5. In spite of
this rebuff its owner, Canadian Jewish media mogul David Asper is still very keen to increase
his control within the British media. His stated aim is to see the UK move towards Canada and
the US in terms of an increase in commercial TV stations and cable TV penetration. UKTV is at
present just a small part of the Asper family's Can West Global Communications, which also has
interests in Canada, Australia, New Zealand and Chile. While his father sits on the governing
board of Jerusalem's Hebrew University, Asper describes himself as a "cultural rather than
religious Jew".

Another big company seeking to extend its grip to this side of the Atlantic is Polygram Filmed
Entertainment. Yoni Cohen was appointed Vice President of Television and Broadcasting at PFI
in July 1996 to oversee the launch of Polygram's new international TV network.

 *** Radio ***

The single most powerful man in British radio is acting Manager of BBC Network Radio,
Michael (John) Green. His permanent replacement is tipped to be Jenny Abramsky, the former
editor of The World at One and Today, who is at present Controller not only of Radio Five Live,
but also 24-hour UK news, BBC World, Ceefax, and Multimedia Services. As head of Drama at
BBC Network Radio is Caroline Raphael. She was also editor of Drama, Features and Youth
Programmes on Radio 5. According to the Jewish Chronicle, Miss Raphael admits to having a
strong Jewish identity.

The millions of listeners who are now resigned to hearing ludicrous outbursts of "political
correctness" every time they tune in to a BBC radio station should listen carefully to the names
of producers and similar high level functionaries listed at the end of such offerings. It cannot be
denied that a disproportionate number are Jews. These include senior BBC producers Daniel
Snowman and Suzanne Levy, who was, for example, responsible for Radio 4's hysterical
"Holocaust" propaganda piece 20/20-a view of the century.

46 per cent of Talk Radio UK is controlled by Peter Clark, owner of Media Ventures Interna-
tional. Clark, who has strong links with the Labour Party, was until recently acting Head of Talk
Radio, whose other shareholders are Hambros Bank, Luxembourg-based media group CLT and



( Page 16 )

Who Are The Mind-Benders

Can West boss David Asper, who owns 24.5 per cent of the company. Many of this cheap, tacky
and sleazy station's presenters are Jewish, including Nancy Roberts, Garry Jacobs, Jonny
Gould, Janet Gershlick and Vanessa Feltz. Clark's other interests include a 10 per cent stake
in Teletext, ownership of Circle Communications and a 40 per cent stake in Brian Eastman's
drama production operation Carnival Films.

The strongly pro-Jewish Associated Newspapers group owns large chunks of the "independent"
radio group GWR and Classic FM, where it has installed John Spearman as Chief Executive.
Noteworthy in independent radio are such luminaries as the Chief Executive of EMAO Radio
Tim Schoonmaker, who controls commercial radio in the North-east, and Roberta Aarons,
who is Head of Production at SSVC, which provides TV and radio services for the MOD.

Lynne Franks is the founder of Radio Viva, the UK' s first "wimmin's" radio station. She told
the Jewish Chronicle: "I enjoy being Jewish in a cultural sense and love being with other Jewish
women."

As is the case with TV and films, Jews are in prominent and powerful positions in the regulatory
institutions of independent radio. Tony Stoller is Chief Executive of the Radio Authority, while
Yvonne Kintoff is Managing Director of the Radio Advertising Clearing Centre.

Who controls the entertainment?

While TV and radio dominate our perception of current affairs, the cinema and pop music also
play a very strong role in changing cultural values. A film in which a heart-throb actor portrays
a character with a traditionally frowned upon behavioural or character defect - will help to
persuade large numbers of viewers that such behaviour is, after all, acceptable, even fashionable.
Such a message put out in a political debate or by a campaigning group, would be rejected by all
normal people; but conveyed as a subtle message in a host of films or pop songs, it is accepted at
a subliminal level by many viewers.

*** Cinema, Music & Entertainment ***

As with the broadcasting media, the "British" film industry includes a vastly disproportionate
number of Jews, both among the major producers and in its regulatory bodies. The creator and
head of the British Film Commission is Sidney Samuelson, who is also a trustee of BAFTA
(British Film and Television Arts) and Chairman of its management committee. Knighted by
John Major in June 1995, he is a great admirer of Steven Spielberg and his mendacious
propaganda film Schindler's List. Sir Sidney is also the President of the Samuelson Group plc,
which, according to the Jewish Chronicle of 23.6.95, is the world's largest film, TV and
audio-visual equipment organisation.

As Chief Executive and Director of the British Board of Film Classification, James Ferman
holds the key regulatory position in the British film industry . As such he has been widely
criticised for the board' s ultra-liberal judgements. In 1995, for example, only two of the 364 films
considered by the BBFC were cut to reduce sexual violence. Elected local councillors and
members of the public, who accused Ferman and his board of being irresponsible, were attacked
as culturally illiterate and "provincial".

Meanwhile, former Channel Four boss Jeremy Isaacs has been very influential as a Governor of
the British Film Institute since 1979. Keeping an eye out for rising stars and potential dissidents
in the next generation of production staff is the Chairman of the National Film and TV School,
David Puttnam.

Also in a position to give a helping hand to deserving would-be movie moguls is Baron Joel
Barnett, the former Labour Cabinet minister who has been the Chairman of British Screen



( Page 17 )

Who Are The Mind-Benders

Finance Ltd since 1980, as well as having served as Vice Chairman of the BBC Board of
Governors from 1986 to 1993.

***  Chrysalis Group ***

The Chief Executive of Crysalis Visual Entertainment is Michael Pilsworth. CVE' s portfolio of
"independent" film producers includes Red Rooster Film & TV, and Watchmaker Productions.
Chrysalis is close to overtaking Thames TV as the top UK independent producer.
In addition to his other powerful positions noted earlier, David Puttnam is a Chrysalis director.
He is also Chairman of the Enigma film company, which has close ties with Gerald Levin's
Time Warner conglomerate and BSkyB. Puttnam is a close friend of Edgar Bronfman Jr. -
owner of the massive MCA entertainment group and Universal Studios - and spent three years as
Chairman and Chief Executive at Columbia Pictures. In addition to all this, Puttnam is Chairman
of International Television Enterprises Ltd. He produced the Labour Party's 1992 election
broadcast and is a regular at Labour fundraising events, as well as being at the forefront of
Labour's thinking on the information superhighway.

***  Polygram ***

The President and Chief Executive of the £ 5.5 billion Polygram
global entertainment group is Alain Levy, former head of CBS
France.

In January 1995, Polygram paid 100 million pounds for Lord
Grade's old company ITC Entertainment. The expanded Polygram
Films entertainment subsidiary is headed by Michael Kuhn under
whose guidance it produced the highly successful but Four Wed-
dings and a Funeral and Priscilla - Queen of the Desert.

Polygram International Music is also expanding, with its boss David
Hockman recently snapping up leading rap label Def Jam.

 *** Rank Organisation plc. ***

Chairman of the Rank Organisation, with major worldwide interests in leisure and entertainment
and UK assets including the Odeon cinema chain, Mecca Leisure, the Hard Rock Cafe chain and
Pinewood Studios, is Sir Leslie Fletcher. Managing Director of Rank Amusements Ltd. is J.
Cohen.

Rank has close ties with MCA, with which it jointly owns Universal Studios. MCA is in turn part
of Edgar J. Bronfman Jr's Seagram empire. Bronfman, President of the World Jewish
Congress, is one of the world's most powerful Zionists and backs a number of shadowy, but
influential, organisations which are constantly on the lookout for possible threats to Jewish
identity and cohesion.

The London-based MCA Records is managed by Steve Wolfe and MCA Music Entertainment
International has Meir Malinsky as Senior Executive.

 *** RCA Records ***

The same phenomenon may be seen at RCA Records, whose artists include the much hyped
"super group" Take That. RCA's Managing Director is Hugh Goldsmith; the company's Head of
Artistic Development is David Joseph, and the International Director is Nancy Farbman.

Alain Levy:
Polygram boss.



( Page 18 )

Who Are The Mind-Benders

***  Sony Corporation ***

While Sony would no doubt be regarded by most people as a Japanese company, the truth is that
the decisions - which acts it signs or doesn't sign, who is to be hyped to the top of the charts and
what messages they should put across to the owners of their Japanese-made electrical goods - are
made by Jews. Paul Burger is the Chairman and Chief Executive of Sony Entertainment (UK),
which includes the Sony record label. Burger, whose major artists include Michael Jackson, is
also Chairman of "The Brit Awards" which is produced by Michael Gerrie. Senior Vice
Presidents and Executives at Sony UK include Jonathan Sternberg, Gerhard Blum and Sara
Silver.

***  Thorn-EMI  ***

This is another one of the interlocked global media corporations with heavy Jewish involvement.
Its Directors include Sir Graham Day and H. Einsmann. The Senior Vice President of EMI
Music Worldwide is Charles Diamont and the Managing Director is Michelle Burger. Vice
President of EMl's International Media Division is Jeremy Silver.

***  Warner Chappel Music Ltd. ***

The London-based music subsidiary of the Time-Warner Corporation, this operation too has a
Jewish Managing Director - R. Godfrey-Kess.

 ***  Less well-known companies ***

Many smaller companies with less well-known names also play an important part in determining
the flavour of popular music and film entertainment. The Managing Directors of the One World
Entertainment music company, of Vision Music Entertainment and of record distributor Enter-
tainment UK are, respectively, Alan Bellman, Dan Reedman and Richard Cowan.

Robert Earl is founder of President Entertainments and owner of the
movie-theme restaurant Planet Hollywood. For five years, Earl was
President of Hard Rock Cafe International, and he also helped produce
the semi-pornographic film Dirty Weekend with his close friend film
producer Michael Winner and authoress Helen Zahavi.

Marshall's Communications Group is chaired by Mike Isaacson, who
is also Executive Producer of its subsidiary company, Film Crest.
Mentorn Films is run by Tom Gutteridge; Blue Heaven Productions
is headed by Neil Zeiger, and the very English sounding Stonehenge
Productions is in fact controlled by Peter Kosminsky, who has close
ties with MAI Productions.

Media Productions was launched in 1993 as the first
film and television financing and sales outfit to be created under the Business Expansion Scheme,
and quickly achieved success with its low-budget hit, Leon the Pig Farmer - Leon being an
orthodox Jew. Its Directors are Stephen Margolis and David Altschuler, who is also Director
of feature film production company Cavalier Features, and co-founder of National Leasing and
Finance, a company which arranges finance for deals involving past film titles.

The power to decide which films are bought or put back into circulation has a very significant
behind-the-scenes influence on the kind of films which get made in the first place. The UK's
largest privately-owned media buying concern, TMB, is headed by Chairman and Chief Execu-
tive Alan Rich, and has four Jewish directors.

Robert Earl - junk food, junk films.



( Page 19 )

Who Are The Mind-Benders

M&G Records boss, Michael Levy. Tony Blair's chief fundraiser.

The Ministry of Sound "rave" nightclub empire is run by James Palumbo.
His Managing Director is Mark Rodol. In the months before the 1997
general election, James Palumbo helped to organise the Labour Party's
appeal to young people, and ran a well-financed campaign. He also gave the
unlimited free use of a chauffeur-driven silver Rover to Labour's media staff
at Millbank Tower. It was promptly commandeered by Peter Mandelson,
the party's chief election planner and Tony Blair's eminence grise, although
the disco-dancing bachelor's "aide", Benjamin Wegg-Prosser, maintained
that "Peter is not the only person who uses it".

James Palumbo - junk
music, junk politics.

Who controls the advertising?

The power of the purse is nowhere more apparent than in the field of advertising, whose magnates
not only decide what images are used to promote particular products and ideas, but also have a
great deal of influence over where vast corporate advertising budgets are spent. Their ability to
determine which channels, magazines and newspapers are used - or not used - for major
advertising campaigns gives such individuals an immense amount of influence over the produc-
ers and editors of supposedly independent media operations.

Companies placing advertisements also have a great deal of "clout" over the media. There have
been a number of instances when the big High Street retail chains - another area dominated by
Jews, but outside the scope of this survey - has been used to persuade Gentile newspaper owners
and editors to toe the line. As far back as the 1930s, for example, the threat of a Jewish advertising
boycott forced Lord Rothermere to stop articles in support of Sir Oswald Mosley appearing in his
Daily Mail. More recently, similar threats have been brought to bear against a medical magazine
for carrying articles critical of Israeli treatment of Palestinians, and against the Sunday Times,
which was persuaded to break its contract with historian David Irving to translate its Goebbels
Diaries extracts.

And one shouldn’t forget that in Japan the popular Japanese magazine Marco Polo was forced to
close down by an international advertising boycott organised by Zionists, after carrying an article
pointing out many of the glaring flaws in the "Six Million Gassed Jews" propaganda story.

*** Charles and Maurice Saatchi. ***

The world's largest advertising and marketing group, WPP, is
based in London and headed by its multi-millionaire Chief Execu-
tive Martin Sorell, formerly Advertising Director with 1980s
advertising giant Saatchi and Saatchi. Maurice Saatchi now runs
the Megalomania Group, whose non-advertising interests include
a 10 per cent stake in The Multimedia Corporation, the producer of
CD Roms such as 3d Atlas, cybercafes and computer software.
Other shareholders include the boss's wife, novelist Josephine
Hart, his brother Charles Saatchi and Lord (Jacob) Rothschild's
RIT Capital Partners. Megalomania owns the digital film and

television studio FrameStore, which produces film titles and special effects. Says Chairman
Saatchi: "We believe that digitalisation and computer technology will continue to play an
increasingly fundamental role in media. We are now well placed to capitalise on the commercial
potential offered by such a dynamic sector."



( Page 20 )

Who Are The Mind-Benders

A bizarre feature in the Evening Standard early in January 1995 describes Tony Kaye as "one of
Britain's, and America's, leading directors of television adverts and a man whose eye-catchingly
unorthodox style has made him a legend in his business". The story arose from a classified
advertisement which Kaye had placed in the Cars for Sale section of the paper two days before
Christmas. The full text of the advert read: "JEWISH CAR FOR SALE. Four telephones and one
fax machine. £ 1.3 Million. Ring Tony Kaye on 0101-310-720-3613." He also placed the advert
in the Sunday Times, but within a few days was shocked to be on the receiving end of a "deluge"
of abusive and threatening telephone calls from Jews who thought it was anti-Semitic. "There
were some horrible messages on my answering machine", including death threats, he told the
Standard. As a matter of fact he did have a nearly new Lincoln executive-series limousine for
sale at the price mentioned, and it did come complete with four phone lines and a fax, and its
American registration plate did read "Jewish" because, as Mr. Kaye was at pains to point out, he
is Jewish "and very proud of it".

Tony Kaye got his first big break working with Saatchi & Saatchi and went on to win 13
"Pencils" (the ad world's equivalent of Oscars) in six years. His television adverts included
British Rail's chess-playing rabbi and the penguin, the children dancing around Lionel Bart for
Abbey National and the sadomasochistic and nightmarish images used in Dunlop commercials.

Who controls what we read?

Although the printed word is no longer as powerful as it once was, and although the broadcasting
media are now the most important factor in shaping general popular attitudes, the owners, editors
and journalists of national newspapers still have immense power. In particular, it is the national
newspapers which decide the issues on which elections will, and will not, be fought. Press
coverage is still the key factor which makes or breaks politicians, and which sets the parameters
of "acceptable" political thought. The national newspapers have long been termed the "Fourth
Estate", but this even this phrase under-estimates their power. It is in truth no exaggeration to say
that whoever controls the press controls the political direction of the nation.

The Jewish presence in the press is not as all-pervading as it is in the broadcast media. But such
is the cowardice of the vast majority of the intellectual prostitutes known as journalists, that it
seems that Organised Jewry is able to impose its line on the British press by rather more remote
control than in the case of television. Having said which, the number of Jews in key positions in
the tangled web of newspaper ownership and production is still out of all proportion to their
numbers in the British population as a whole.

The same can be said of publishing generally, with the additional factor that many publishing
houses are owned by Jewish-owned companies based in the USA.

 *** The Press ***

Associated Newspapers

As well as owning the Daily Mail and London Evening Standard, Associated Newspapers has a
one-fifth stake in the TV news company ITN, owns 20 per cent of the ITV company Westcountry
TV, 14 per cent of Selec TV and nearly half of Teletext.

One of Associated Newspapers´ major players is Stewart Steven - real name
Stefan Gustaf Cohen. Having come to Britain in 1941 as a six-year-old refugee,
Steven was appointed Assistant Editor of the Daily Mail in 1972, going on to edit
the Mail on Sunday in 1981, before becoming editor of the Evening Standard. He
is a Director of Associated Newspapers Holdings Ltd, Mail Newspapers plc., and

Stewart Steven of
Associated Newspapers.



( Page 21 )

Who Are The Mind-Benders

The Mail on Sunday. Steven boasts of his influence on the British Government that "every
member of the Government knows me by my Christian (sic) name".

The Managing Director and Managing Editor of the Daily Mail are Guy Zitter and Lawrence
Sear, while the editor of the Mail on Sunday is Jonathan Holborrow. A study of a randomly
chosen day's issue of the Mail suggests that Jews make up nearly a third of its journalists
(excluding writers for the politically irrelevant sports pages, who are invariably Gentiles) -
including Middle East specialist Paul Harris, Geoffrey Levy, Richard Kay, Jonathan Marg-
olis, Sam Harris, Sarah Ebner and Gaby Hinsiff.

Anne Applebaum is Associate Editor of the London Evening Standard, as well as writing
regularly for the Daily Mail and Sunday Telegraph. When Evening Standard columnist Matthew
Norman criticised Tory Home Secretary Michael Howard for agreeing to legislation "that
would have deprived his father of sanctuary in Britain", he did so in such extreme terms that
Gerald Jacobs was moved to write a piece in the Jewish Chronicle criticising Jewish hypersen-
sitivity and the "psychological condition" which "sees any public criticism of Jews by Jews as
fuel for gentile scorn and anti-Semitism. That way real madness lies".

Another Evening Standard reporter, Mark Honigsbaum, penned a remarkably indiscreet article
for the paper's "London Life" feature on 21st January, 1992. Headlined "The TV Clique", its
sub-heading told readers that:

"David was at school with Michael who plays snooker with Charles who knows Alan who is a
friend of Michael. Together these five men form a powerful group who have a massive influence
on what you will be watching on television today."

The five referred to are, of course, David Elstein, Michael Grade, Charles Saatchi, Alan
Yentob and Michael Green.

Another Associated bigwig is Clive Wolman, founder and editor-in-
chief of the weekly magazine London Financial News and formerly
editor of the Mail on Sunday City edition. Wolman cut his journalistic
teeth editing the Oxford University magazine Isis, before spending two
years in Israel working on the Jerusalem Post. Among the backers of
Wolman's venture are his longstanding friend Anthony Julius - the
Princess of Wales's lawyer and author of a vicious attack on the great poet
T.S. Eliot, whom he regards as "anti-Semitic"- and Lawrence Lever,
financial columnist at the Mail on Sunday. At a Jewish Chronicle-spon
sored meeting in March 1996, Lever spoke of the personal unease with
which he sometimes approached reporting on Jewish businessmen who
had acted illegally or unethically.

The new magazine - aimed at stockbrokers, fund managers, corporate
financiers and traders - is distributed on the Internet by the on-line
business information company, MAID, whose Chief Executive is Dan
Wagner. A £ 500,000 launch campaign was conducted by publishing director Gary Stern - a
Young Jewish Care leader - who also invested his own capital in the venture.

 *** News Group International ***

NGI's assets include the lion's share of BSkyB; Twentieth Century Fox, and major British
newspapers such as The Sun, News of the World; The Times; The Sunday Times, and the Times
Literary and Educational Supplements. Its Chief Executive, Rupert Murdoch, is usually regard-
ed as a "Gentile", although he has been described as a "mamzer Jew". His father, Keith, although
only a low paid reporter, made a fortuitous marriage to the daughter of a wealthy Jewish family,

Clive Wolman.
Former City Editor
 of the Mail on Sun-

day, now runs
the London Finan-

cial News.



( Page 22 )

Who Are The Mind-Benders

Elisabeth Joy Greene. The family fortune enabled Murdoch Senior to buy himself a knighthood,
a radio station and two Adelaide newspapers, as well as to educate his son at the fashionable
Geelong private school and then to send him to Oxford.

When his father died and the young Murdoch returned to Australia to take over the two
newspapers. Over the next three years Murdoch plonked down millions to buy newpapers and
radio and TV stations all over Australia. By 1968 Murdoch's media empire was worth £ 46
million. His buying spree continued throughout the 1970s, as he set up in Britain and then the
United States. With his move into satellite TV and film studios, the last few years have seen
Murdoch establish his influence on a truly global scale, with assets of £ 14.3 billion.

Harry Oppenheimer.

This remorseless rise owes something to Murdoch's undoubted knack of
identifying and pandering to the lowest tastes of the public, but far more
important has been the backing of four multi-national mega-money mo-
guls. Murdoch first started to move in these circles when his father asked
Lord Beaverbrook to train young Rupert in the newspaper business. Bea-
verbrook introduced Murdoch to Harry Oppenheimer, head of the mas-
sive Anglo-American Corporation and the deBeers diamond and gold
cartel, and Edgar Bronfman. Impressed by the young Murdoch, they told
him to call on them if he ever needed help.

Within a few years Murdoch was acting as the front-man for media
buy-ups financed by Oppenheimer and Bronfman, as well as being
helped by the con man Armand Hammer and the Rothschild
empire. This almost limitless financial backing is the real force
behind Murdoch's mercurial rise to control, among his other media
interests, a yearly newspaper circulation of 3.5 billion copies.

Nor is Murdoch shy of using this enormous power to further his, and his backers' own political
agenda. As far back as 1972, after Australian Labour Party leader Whitlam had agreed to pursue
a 100 per-cent pro-Israeli policy and to protect Murdoch's media monopoly, the power of that
monopoly was used to run a block-busting campaign which steamrollered Whitlam into power.
When Whitlam promptly reneged on the deal, making overtures to the Arabs and refusing to grant
mining leases to Oppenheimer, Murdoch's media turned on him as part of the successful
campaign to have Whitlam removed from office and replaced by the fervently pro-Zionist Bob
Hawke.

More recently, American media mogul Ted Turner was forced to apologise to the Anti-Defama-
tion League after likening his rival to the "late Fuehrer", alleging that, like Hitler, Murdoch uses
the media outlets over which he has control to further his political agenda. Included on that
agenda are attacks on Murdoch's enemies, among which he includes the Germans, the Irish, the
Arabs and anti-Zionists, "the supreme traitors".

In addition to his shadowy backers, a number of the key positions around the "Dirty Digger" are
held by Jews. These include Peter Chernin, who heads Murdoch's film studio and oversees his
TV production, and David Elstein, Head of Programming at BSkyB until his recent promotion
to the still more powerful post of Chief Executive of C 5. Chief Executive of BSkyB is Sam
Chisholm, while Raymond Jaffe is the Director of Publicity and Promotion at Sky TV.

The Managing Director of The Sun and News of the World scandal sheets is A. A. Fischer, while
their Managing Editors are William Newman and Stuart Kuttner respectively. Since becoming
Editor of the News of the World, Wendy Henry has presided over a further degeneration of her
paper, which has to be acknowledged as a remarkable achievement. Her boss Kuttner has spoken

Harry Oppenheimer
One of  Murdoch's fan-
tastically rich  financial
backers.



( Page 23 )

Who Are The Mind-Benders

at meetings of the Board of Deputies of British Jews on the question of sensitivity in the portrayal
of Jews and Israel in the media. The City Editor of the Times is Melvyn Marckus.

In October 1996 seventy Israeli tax inspectors raided the Jerusalem offices of Murdoch's News
Datacom computer software subsidiary. The operation took place after the issue of a warrant
alleging "tax transgressions, tax evasion and helping others to evade taxes between the years
1989 and 1996 of an amount of about $ 150 million." Also raided were a factory in Haifa and
New Datacom's lawyers, the eminent firm of Herzog, Fox and Neeman, whose founder was the
former Israeli president, Chaim Herzog. Murdoch's company protested its innocence and
blamed "defamatory" comments in the Israeli media on "a continuing campaign against the
company by former employees who have been sued in the UK... for defrauding (us) of millions
of dollars." Whatever the truth of this affair, it provides a tantalising glimpse of the behind-the-
scenes connections of the Murdoch empire.

***  The Telegraph Group ***
The Chairman of The Telegraph plc is Conrad Black. Although supposedly a Canadian Gentile,
Black, who is a member of the steering committee of the Bilderberg Group, is also a Director of
Jerusalem Post Publications Ltd. Furthermore, not only was his first wife Jewish, but so is his
second, Barbara Amiel. She makes no attempt to hide her extreme pro-Zionist views, using the
columns of the Daily Telegraph to berate other sections of the media and politicians for what she
believes is hostility to Israel. A particularly outstanding example of Mrs. Black's paranoia is an
article which appeared in the Daily Telegraph of 3.10.96 under the hysterical heading: "This
hatred of Israel is close to fascism." Most absurdly of all, she referred bitterly to "some Guardian
and Independent commentators who, to put it bluntly, come close to a genteel fascism akin to the
Thirties." Presumably she wasn't thinking of the Independent 's main columnists Neal Ascherson
or David Aaronovitch. Kindly souls of a more rational disposition can only hope that she doesn't
ever see a copy of this publication!

The Telegraph plc is in turn 82 per cent owned by the Hollinger Group, on whose board sits
international power-broker Henry Kissinger. Hollinger also own the Spectator and no fewer
than 230 major magazines and newspapers in the United States.

Managing Director of Telegraph Newspapers is Stephen Grabiner,
while Directors of the Telegraph include Rupert Hambro, Group Man-
aging Director of J.O. Hambro Investment Management and a Director
of Harry Oppenheimer's Anglo-American Corporation; Sir Martin
Jacomb, and Sir Evelyn de Rothschild.

The Sunday Telegraph is edited by Dominic Lawson. The Young Tele-
graph, the distinctly children's supplement, is edited by Damian Kelle-
her, whose deputy is Kitty Melrose.

***  Mirror Group ***

The Daily Mirror and Sunday Mirror were, of course, the mouth-pieces of the
utterly corrupt "refugee" from Czechoslovakia, Bob Maxwell (real name,
Hoch). Having looted his employees' pension fund in a failed effort to stave
off the collapse of his house-of-cards financial empire, Maxwell finally met a
well-deserved and watery end off the side of his personal yacht. This promi-

nent Zionist activist was honoured with a burial ceremony in occupied Palestine, the so-called
"Israel"- a ceremony attended by leading Israeli government  officials.

The Mirror Group, which is also a major shareholder in the Independent, was sold off after his
death, and is now in the hands of a shadowy business conglomerate.

Telegraph boss
Stephen Grabiner.

Robert Maxwell -
Jewish media mogul.



( Page 24 )

Who Are The Mind-Benders

*** Other Publications ***

A long-term key-player in the Observer Trust was the financial journalist, publisher, and
investment wheeler-dealer Sir Stephen (Harry) Waley-Cohen, who was involved with the
upper echelons of this heavyweight left-of-centre Sunday newspaper, between 1976 and 1981.
Nowadays, however, Sir Stephen is only Chairman of the Jewish Chronicle Trust, and the
Observer is in the more discreet hands of the Guardian Group. This holding company has
directoral links with Hambros merchant bank, whose own Directors include Lord Hollick,
whose United News and Media Group owns 30 regional newspapers in South East England
alone, as well as periodicals such as Exchange & Mart. Hollick is reported as considering selling
off his UPN South East operation in order to concentrate on his regional newspapers in Yorkshire
and the North West.

The Observer certainly presents no alternative to the prevailing bias of the rest
of the media. Its "expert"' on "anti-Semitism" is Nick Cohen, who describes
as "admirable" the work of the extreme Zionist-infiltrated magazine Search-
light, which specialises in encouraging violent mobs to attack the peaceful
and legal meetings of its opponents. Searchlight, whose sloppy research cost
the BBC huge libel action payouts, a few years ago, is edited by Gerry Gable.

1996 saw the launch of the UK's first all-financial Sunday paper, the Sunday
Business. This was backed by American-based newswire owner Michael
Bloomberg, with Tony Rubython as Editor.

At the opposite end of the social scale of special interest groups is the
Big Issue, founded on the initiative of Bodyshop owner Anita Roddick.
Speaking to the Jewish Chronicle at the start of 1996, the Big Issue's
Director Lucie Russell, confided that at least ten of its staff are Jews:

"Jews are attracted to this sort of work - they like to be active in
changing the world."

Many of the glossy magazines which adorn our newsstands do not
reveal the identities of their staff, and detailed research into which
holding companies and publishers own which publications is beyond
the scope of this study. Even a cursory glance, however, reveals a

vastly disproportionate number of Jews involved.

Opinion-makers on The Spectator include Milton Shulman and Mark Steyn.
Samantha Weinberg is Features Editor at Harpers & Queen. Vogue Editor
Alexandra Shulman also writes a column in the Daily Telegraph, which she
has used to promote clothes designers such as Tommy Hilfilger. Also busy
at Vogue are Picture Editor Isabella Kullman, Account Manager Rachel
Raelevy, Assistant to the Publishing Director Emma Halpin, and Chairman
Daniel Salem. Contributors include Rhoda Koenig and Nigella Lawson.
Deirdre Vine is Editor of Woman's Journal, Sarah Bravo is Managing
Editor of Ideal Home. Just 17 and More - both widely criticised for publishing

 explicit and liberal sex advice for their young readers - have on their respec-
tive staff lists Jews like Piers Wenger and Deborah Selner, and Tony Cross
and Trish Halpin. Deborah Selner is Promotion Arts Editor on both maga-
zines.

Felix Dennis - one of the three defendants in the infamous 1971 Oz obscenity trial - now
publishes many magazines, including the world's most successful CD-ROM magazine, Blender.

The Observer´s
Nick Cohen.

Anita Roddick:
founded the Big Issue

Alexandra Shul-
man. Vogue
Editor and Daily
Telegraph
columnist.



( Page 25 )

Who Are The Mind-Benders

The "up-market" men's G.Q. has among its Contributing Editors James Bloom, Peter Koenig,
David Cohen, Chris Peachment and Christopher Silvester, while Jo Levin is Fashion Direc-
tor. A glance at virtually any newsstand magazine will reveal a similar situation, with significant
Jewish input on publications ranging from Empire movie magazine to New Woman, Cosmopoli-
lan to Vanity Fair.

PUBLISHING

A detailed examination of the question of who controls the book publishing houses is another
area beyond the scope of this slim study, but a brief overview reveals much the same situation as
with the rest of the mass media. In addition to its interests noted above, the Pearson Group owns
not only the Financial Times Group and, in partnership with N. M. Rothschild merchant bank,
the rabidly internationalist prophet of the global economy The Economist magazine. Pearson also
owns the major publishing companies Penguin and Longman. The editor of the Financial Times,
Michael Lambert, addressed a Jewish Care business group meeting in November 1995. His
Assistant Editor is Samuel Brittan.

The Chief Executive Chairman of the Longman Group is Paula Kahn. Simon & Schuster is only
part of the publishing division of Sumner Redstone's Viacom empire, which also owns US
publishers Prentice Hall and Pocket Books. Random House, the largest publisher in the USA and
a major player in the UK industry, is owned by Samuel and Donald Newhouse. Their Advance
Publications holding company is worth an estimated $ 8 billion, and includes 26 daily newspa-
pers, 87 cable TV stations and some two dozen major magazines, including up-market titles such
as Vogue, Vanity Fair and Mademoiselle.

Hamlyns was founded by 1940s refugee Paul Hamlyn, who sold the
company before setting up Octopus, which he in turn sold to Reed for £
535 million and 22.1 million Reed shares. His close friend Bob Gavron is
another publishing millionaire, having sold his St. Ives printing company
in 1993. He then bought The Folio, the up-market book club which
specialises in reprinting classics, and provided the money to set up the
Virago press. Gavron is one of the small band of Jewish millionaires who
have financed Tony Blair' s redesigning of the Labour Party. Apart from
his own half-million pound donation, Gavron was also appointed as a
member of the party's key fund-raising committee for the general election.
Paul Hamlyn alone has kicked in £ 600,000.

The Managing Director of Andre Deutsch is T. G.
Rosenthal, who is also prominent at The Bookseller. It
is worth noting the familiar pattern of Jewish predominance in influential
institutions at the top of the industry. Louis Baum is Editor of The Booksell-
er, and that British Journalism Review is edited by Geoffrey Goodman and
has Jewish Care's 1990 Woman of Distinction Jenny Abramsky on its
Editorial Board. Longman hotshot Paula Kahn is the President of the
Publishers' Association, and Chief Executive of the English Teaching Advi-
sory Committee.

Who controls Hollywood?

Since the vast majority of the films shown on British cinema and
TV screens are imported from America, it is impossible to com-
ment on the power of the mass media to mould and direct public

opinion in Britain without looking at the ownership of the US movie industry, centred in
Hollywood.

Bob Gavron - a
"proud" but non-
religious Jew, and

bank-roller of
Tony Blair.

Feminist Jenny Abramsky,
Radio 5 supremo, also
works with the British
Journalism  Review.



( Page 26 )

Who Are The Mind-Benders

In his acclaimed book, An Empire of Their Own, How the Jews Invented Hollywood, Neal Gabler
pointed to the Jewish origins of Hollywood, under movie pioneers such as Louis B. Mayer and
Irving Thalberg. "Of 85 names engaged in production", a 1936 survey noted, "53 are Jews. And
the Jewish advantage holds in prestige as well as numbers." Little has changed since then; in a
recent Premiere magazine "Special Power Issue" - ranking the 100 most powerful people in the
"Industry" - the top 12 were Jewish. No black or British industry executives were even ranked.
Every so often, a Gentile journalist or actor comments on this, and is invariably forced to make
a grovelling apology within a matter of hours.

Marlon Brando, for example, hit the headlines in April 1996, when he denounced the Jewish-run
movie establishment for exploiting racial stereotypes, telling the Lany King Show that:
"We have seen the nigger, we have seen the greaseball, we have seen the chink, the slit-eyed
dangerous Jap. ... but we never saw the kike because they know perfectly well that's where you
draw the wagons around... Hollywood is run by Jews, owned by Jews and they should have
greater sensitivity."

*** Disney ***

The largest media conglomerate is the Walt Disney Company, whose Chairman and CEO is
Michael Eisner. The Disney empire, headed by a man described by one media analyst as "a
control freak", includes several television production companies (Walt Disney Television,
Touchstone Television and Buena Vista Television), its own cable network, and two video
production companies.

As for feature films, the Walt Disney Picture Group, headed by Joe Roth, includes Touchstone
Pictures, Hollywood Pictures and Caravan Pictures. Disney also owns Miramax Films, run by the
Weinstein brothers.

When the Disney Company was run by the Gentile Disney family prior to its takeover by Eisner
in 1984, it epitomised wholesome family entertainment. While it still holds the rights to various
classic children' s favourites, under Eisner - whose personal fortune is estimated at $ 405 million
- the company has expanded into the production of graphic sex and gratuitous violence. And
Disney' s recent productions aimed at children have developed an extremely unhealthy "political-
ly correct" message. It is even rumoured that Eisner et al are planning to make a new production
with a "Holocaust"- theme!

On the back of its film production, Disney has built a worldwide entertainment empire, owning
Disneyland, Disney World, Epcot Center, Tokyo Disneyland and Euro Disney. The company
sells well over a billion dollars worth of consumer products every year, principally books, toys
and clothing. Some of the profits from this enormous operation funded Eisner's 1995 takeover
of Capital Cities/ABC Inc., to create a media conglomerate with annual sales of $ 16.5 billion.
Capital Cities/ABC not only controls 235 TV stations in the United States, but also has extensive
interests in European TV companies.

 *** TimesWarner ***

Probably even more influential than Disney is the international media leviathan Times Warner,
Inc. Chairman of the Board and CEO is Gerald Levin. Warner Music is by far the world's largest
record company, with 50 labels, the biggest of which is Warner Brothers Records, headed by
Danny Goldberg. Another Jew, Stuart Hersch, is the President of the company's video produc-
tion operation, Warnervision.

In addition to music and huge interests in US cable TV, Time Warner is heavily involved in the
production of feature films through Warner Brothers Studio. Its publishing division, dominated
by Editor-in-Chief Norman Pearlstine, is the largest magazine publisher in the world.



( Page 27 )

Who Are The Mind-Benders

Time Warner and Disney were among the most generous backers of Bill Clinton's 1996 re-
election campaign, a victory which, according to the Jewish Chronicle of 1st November, 1996,
took "Jewish influence in Washington" to "historic heights".

Time Warner's Gerald Levin gained an enormous amount of extra power with his takeover of
Turner Broadcasting System in 1996. Founded by self-made media tycoon Ted Turner, TBS
included the highly influential TV news network CNN, an operation which for a few years
provided a potential alternative to the otherwise completely Jewish-controlled American news
network. Although Turner is a Gentile, his career - and the reaction of the rival media bosses to
it - provide an important insight into the monopolistic attitude of the people who have developed
a stranglehold on the electronic news and entertainment industry.

Having made a fortune in advertising and cable TV, in 1985 Turner made a bid to buy CBS - an
acquisition which would have given him control of an enormous slice of the influential news
broadcasting industry. Although Turner had employed a number of Jews in key executive
positions in CNN and had never taken a public position contrary to Jewish interests, he is a man
with a large ego and a strong personality, and was regarded by CBS Chairman William Paley and
his fellow executives as uncontrollable: a loose cannon who might at some stage in the future give
them problems. Furthermore, newsman Daniel Schorr, who had worked for Turner, publicly
charged that his former boss held a personal dislike for Jews.

To block Turner's bid, CBS executives invited billionaire theatre, hotel, insurance and cigarette
magnate Laurence Tisch to launch a "friendly" takeover of the company. This went ahead, with
Tisch becoming the Chairman and CEO of CBS, removing any threat of non-Jewish influence
there.

Turner now appears to have adopted the line "if you can't beat 'em, join 'em." His sale of CNN to
Time Warner means that the only rival to the network news operations is now also in the hands
of the usual people.

***  Viacom  ***

Viacom, Inc, headed and 76 per cent owned by Sumner Redstone (born Murray Rothstein) is
the third largest mega-media corporation in the US, with revenues of over $ 10 billion a year. As
well as owning a major network of TV and radio stations, Viacom produces and distributes TV
programmes, while feature films are handled by its subsidiary Paramount Pictures, headed by
Sherry Lansing. Viacom is also involved in satellite broadcasting, theme parks and video games,
and its 4,000-store Blockbuster video rental chain is now spreading rapidly through Britain.

*** MCA-Universal ***

Another major Hollywood power is MCA-Universal Pictures. For a while this was owned by the
Japanese electronics firm Matsushita. Even though MCA's former owner Lew Wasserman and
his sidekick Sidney Sheinberg were kept on as the top executives, there was clearly concern in
certain circles at the risk involved in not having such a studio under complete control. This
unsatisfactory situation was, however, resolved early in 1996 when Canadian-based alcohol giant
Seagram brought a controlling interest in MCA.

The Seagram empire was founded by Samuel Bronf-
man, who made his fortune shipping liquor to boot-
leggers during Prohibition. The Chief Executive today
is his grandson, president of the World Jewish Congress, Edgar Bronfman Jr.
Seagram has long been a financial and organisational mainstay of the massively
powerful Zionist lobby in North America, and its boss is well known for his

Michael Ovitz: "The
most  powerful man in
Hollywood".



( Page 28 )

Who Are The Mind-Benders

belief in the financial and opinion-forming power of "multi-media" and related elements of the
information superhighway. He is a close friend of Hollywood deal-broker Michael Ovitz.
According to the Daily Telegraph of 6th January, 1997, Ovitz is often described as "Hollywood's
most powerful man." On his recent resignation as president of Walt Disney, he received a
severance package of $ 69.5 million.

 ***  Sony - Columbia ***

Another Japanese company which put some noses out of joint by buying a chunk of Hollywood
was Sony, which took over Victor Kaufman's Columbia Pictures in 1989 for $ 3.4 billion and
$ 1.2 billion in assumed debt. It is clear that the Japanese were only interested in the profits from
successful movies and were quite happy to leave the everyday running to the "experts", but this
did not stop a concerted media campaign against the perils of allowing the American entertain-
ment industry to fall into the hands of outsiders! Headlines about "Pearl Harbour - the Sequel"
were followed by the filming of Rising Sun, the thriller dealing with the relentless ambition of
Japan and its threat to the US. Directed by Philip Kaufman - who managed to work into the
script a scene of a Japanese playboy using a naked American girl as a dining table - this was the
kind of crude incitement to racial hatred usually reserved for the wicked Germans.

Under attack from outside, Sony were also stung by the reckless and inexplicably incompetent
management of Peter Guber, who had been recommended to run the show by Walter Yetkinoff,
the Chairman of CBS Records. After a series of shattering flops, Sony were rumoured to be
thinking of selling up. Discussing the fiasco, David Puttnam, who ran Columbia during the
mid-eighties, gave an interesting insight into the mentality of their rivals: "The Japanese are
probably congenitally incapable of managing a movie studio. That's not to insult them, it's simply
a result of the very ordered way their minds work. I think the Germans are likely to also prove
incapable of managing a movie studio."

Puttnam went on to suggest that since all Sony needed was access to Columbia's back catalogue
and future best-sellers, the situation could be resolved by a clever lawyer who could "unbundle"
the company: "The unbundling will involve Sony hanging on to the core rights they require, with
future production and investment taken over by someone else, someone probably more compe-
tent or more naive."

In the meantime, things now seem to be pretty much in order, with Alan Levine heading the Sony
Pictures Division, and the financial management of the Sony Corporation of America having
been placed in the hands first of Michael Schulhof, and then of Sony's US Executive Vice
President, Jeff Sagansky. Lucy Fisher recently took over as acting Chairman of Columbia
TriStar itself, following the removal of Mark Canton after a further series of box-office flops.

 ***  Dreamworks and others ***

Most of the smaller film production companies are also controlled by Jews. For example, New
World Entertainment, described as "the premier independent TV program producer in the United
States," is owned by Ronald Perelman, and chaired by Brandon Tartikoff (formerly the Head
of Entertainment Programming at NBC).

Dreamworks SKG was formed in 1994 by recording industry mogul David Geffen (who lists his
interests as "AIDS, Israel and other causes"), former Disney Pictures Chairman Jeffrey Katzen-
berg, and film director Steven Spielberg. With the connections and wealth of these three,
Dreamworks looks set to become a major force in the entertainment world.

A similar picture of massively disproportionate Jewish influence pertains throughout the US
television, radio and newspaper industries, but these fall outside the scope of this study. An



( Page 29 )

Who Are The Mind-Benders

exception to this has to be the career of Aaron Spelling, since so many of his television
programmes are shown on British TV - indeed all around the world. The Guinness Book of
Records credits Spelling with having produced more hours of programming than anyone else on
earth. The recipe for this remarkable success was described in the Sunday Telegraph magazine
of 29th Septeber 1996 as "lush tales of sex, greed and venality, and thickened with handpicked
casts of raffish swindlers and siliconeboosted ubervixens." Spelling is responsible for such
cultural masterpieces as Charlie 's Angels, Fantasy Island, Beverly Hills 90210 and Dynasty.

In answer to criticism that such programmes are lightweight pap, Spelling draws attention to
productions such as And The Band Played On, which dealt with AIDS and explains the rationale
behind his "softly-softly" approach to social issues:

"Put out a documentary about teenage drug use and kids don't watch it. But if you introduce the
same subject in one of our programmes they will be talking about it the next day at school. We
can make these topics relevant and approachable, and that is one of the things we are simply
never given credit for."

This is certainly true, but - with many of the subjects - what is deserved is not credit.

Spelling is known both as a compulsive liar and a recluse. His only party at his $ 45 million home
in California was thrown in honour of the Prince of Wales as a personal favour for Spelling's old
friend Lew Wasserman, head of the giant MCA entertainment combine.

Updates on Jewish Control
of the British Media

Updated version published in June 2002
The Jewish population in UK is only 0.5%

(Source: "A Profile of British Jewry": Patterns and Trends at the Turn of a Marlena Schmool and
Frances, published by BoD in 1998 gives a population of 285,000 which is roughly the 0.5% )

Abstract

Even though the Jews are only 0.5% of the population in Britain, they have an almost total grip
on the media here, systematically, constantly and intensely feeding their propaganda and example
to almost everyone in Britain, which is nothing new. With this media, they are uniformly,
deliberately, systematically, constantly and intensely promoting both the transformation and
permanent destruction of Britain into a Jew run state of Shabbez goyim and also the interests of
the so-called “state of Israel”, against the wishes and interests of the British people. BBC
television under the Jew Alan Yentob broadcasts into almost every home home in Britain all day,
every day. Likewise ITV, which is controlled by Carlton Communications plc under the Jew
Michael Green and by Granada plc under the Jew Steve Morrison, each of which broadcasts to
regions of 26 million, half of the population, or more, all day, every day. Daytime television
across the ITV network, which is broadcasted to the whole of Britain, every day, is mainly
provided by Granada’s Anglia Television under the Jew Graham Creelman, while the rest of
the time it is controlled by the other regions controlled by Carlton Communications plc and
Granada plc. Likewise ITN, which provides the news for the ITV network every day, is control-
led by the Jew Michael Green and its programmes are broadcast to the whole of Britain, while
Carlton and Granada jointly own the London News Network. Channel 4 under the Jew Giovanni
Treves accounts for 10% of all television viewing in Britain. Further, BSkyB controlled by the
Jew and obsessively Zionist Rupert Murdoch broadcasts to over 10 million subscribers and
their families every day. Meanwhile, the main two production studios in Britain, including the



( Page 30 )

Who Are The Mind-Benders

largest one in Europe, are controlled by Pinewood-Shepperton Limited, controlled by the Jew
Michael Grade. The situation is similar in radio, with all BBC radio stations controlled by the
Jewess Jenny Abramsky, alone accounting for 49% of all radio listening in Britain, every day.
Further, in total, over 85 million copies of Jewish controlled newspapers are sold in Britain every
week, controlled by the Jewish pornographer, Richard Desmond, the Jew Rupert Murdoch, the
Jew Guy Zitter, the openly Shabbez Goy and rabidly Zionist Conrad Black and “Mrs Black”,
who is the Jewess Barbara Amiel. They deliberately, constantly, systematically and intensely
use this media to promote their Zionist agenda against the wishes of the British people. That is
treachery, treason, of a terrific magnitude.

We shall first consider their control of television and of radio, and then of the press; finally we
shall give a summary of our findings. All data contained in the study are accurate as of June
2002.

Television and Radio

ITV – Jewish Controlled

It had always supposedly been a principle of ITV, since its foundation in 1955, that unlike the
BBC, each company involved could only hold a franchise to broadcast to a single region and that
these franchises were to be reviewed every couple of years. But in 1993, the Jew Michael Green,
who is the founder and Chairman of Carlton Communications plc, along with the Jewish Saatchi
brothers of the advertising giants Saatchi and Saatchi, aggressively campaigned to have the
independence of the ITV regions abolished, with the Government agreeing. At present, the ITV
network is divided into fourteen regions, all of which are controlled by two Jewish controlled
companies, Carlton Communications plc and Granada plc, except for the less populous regions
of Scotland, Ulster and the Channel Islands. Carlton controls Central, London, West Country and
HTV Wales and West: while Granada controls Anglia, Border, Granada, London Weekend,
Meridian, Tyne Tees and Yorkshire.

In April 2001, Carlton Communications plc and Granada plc announced proposals for partner-
ship in a new ITV company, which will put the entire ITV network under the control of a single
Jewish controlled ITV company. New Labour have announced, May 2002, that present laws
which would prohibit such a merger are to be changed in their Communications Bill. The new
company will simply have control of ITV, ITV2, and a new ITV Sport Channel. Michael Green,
the Jewish Chairman of Carlton Communications plc, boasted of the new monopoly that: “ITV
will now leapfrog the BBC and Sky with this new partnership. A combined free-to-air and pay
television audience of 50 million viewers a week offering entertainment, the Internet and
e-commerce is a world first.” Steve Morrison, the Jewish Chief Executive of Granada plc,
commented: “This agreement will fuel the growth and evolution of ITV and unlock the full
potential of our assets in the digital age. ITV's strong content brands, like Coronation Street, Pop
stars, Survivor and Who Wants to be a Millionaire? will be exploited across all channels, making
ITV the home of entertainment for everyone, everywhere.” As things are, each of the companies
broadcasts to 26 million people, half of the country, or more. Kosher TV.

Carlton Communications plc – Jewish Controlled

The Jew Michael Philip Green is the founder and Chairman of Carlton Communications plc,
floated on the London Stock Exchange in February 1983. He has a personal “salary” of £892,000,
a personal fortune of £124 million and a staff of 3000.

Carlton has a turnover of £2.1 billion, and in A. D. 2000 reported pre-tax profits of £342m.
Carlton is a media company, dealing in free and pay television, the making and distribution of



( Page 31 )

Who Are The Mind-Benders

programmes, as well as in interactive television and the Internet. It owns over 40 per cent of the
ITV network, which is by far the UK's largest commercial broadcaster, and thereby presently
broadcasts to 26 million people in the United Kingdom. Its ITV channels are: Central, London,
West Country and HTV Wales and HTV West. Its Carlton Channels division also includes 50%
of London News Network, 25% of GMTV and 20% of ITN. Carlton Productions is a major
producer for ITV, producing drama, entertainment, factual, factual entertainment, comedy and
children’s titles, investing over £200m a year in producing new television programmes for ITV,
BBC, Channel 4, Channel 5 and digital channels. It includes the producer Planet 24, responsible
for the sick and perverse Gay Time TV, and the supplier of game show formats Action Time.
Carlton International controls and sells a library of 2,000 films and 18, 000 hours of television
programmes to over 100 countries. Carlton America produces seventeen films for television each
year. According to the Media Guardian, July 16, 2001: “[Green’s] future power is inextricably
linked to the future of ITV, which will become a single company in the not too distant future.” He
was quoted in the Jewish Chronicle as declaring that: “I am very aware of being Jewish.” Kosher
TV.

ITN – Jewish Controlled
The Jew Green is also Director of ITN, which provides the news for the ITV network, of GMTV
Limited and of Thomson multimedia in France. He is also Chairman of the Media Trust. Kosher
TV.

Granada plc – Jewish Controlled

The Jew Steve Morrison is Chief Executive of Granda plc. He joined Granada Television in
1974, was made Director of Programmes in 1987, and was appointed Managing Director of
Granada in 1993, Managing Director of LWT in 1994, Chairman of the ITV Marketing Group
and of Laser Sales in 1995, and Chief Operating Officer of Granada Media Group in 1996. He is
also Governor of the National Film and Television School. He is set on permanent joint
domination of the entire ITV network with his fellow Jew Michael Green. Kosher TV.

In the year ending 30th September 2000, Granada plc had a turnover of £5,447 million and made
operating profits of £123 million. Like its partner Carlton Communications plc, Granada is a
media company, dealing in television broadcasting and production, pay and digital TV. The
company owns seven of the ITV stations: Anglia, Border, Granada, London Weekend, Meridian,
Tyne Tees and Yorkshire. It broadcasts to 60% of Britain’s homes. Its other ITV investments are
ITN (20%), GMTV (25%), London News Network (50%), and the Scottish Media Group
(18.1%), which controls Grampian, and Scottish. Granada Creative produces nearly 9000 hours
of original television programmes and films per year, which it sells to more than 120 countries
and makes in five countries worldwide. It made 60 % of the ITV Network’s original programmes,
in A. D. 2000, and 83 % of its best-rating ones.

Anglia Television – Jewish Controlled

Also worthy of mention within the ITV network is Anglia Television, now part of the Granada
Media Group. Broadcasting to the East of England, covering nine counties from the Wash to the
Thames and westwards to Northamptonshire, Hertfordshire and Buckinghamshire, of which it is
the most watched television channel, it has its own audience of over four million. However, as a
producer, Anglia is the major provider of daytime and religious programmes for the entire ITV
Network and also produces documentaries.

The Jew Graham Creelman has been Managing Director of Anglia Television since 1996. He
is also Chairman of Anglia Multimedia, Chair of Eastern Screen, and Chair of East of England
Cultural Consortium. Before joining Anglia, he was a current affairs producer for BBC Televi-
sion, and specialised in politics. Kosher TV.



( Page 32 )

Who Are The Mind-Benders

Channel 4 – Jewish Controlled

The “Italian” Jew Giovanni Treves was appointed Chairman of Channel 4 Television Corpora-
tion in January 1998 and presently has a term of appointment extending to the end of 2003. He
was Chairman in the late 1980s of the world leading advertising agency, Saatchi & Saatchi,
founded by the Jews Charles and Maurice Saatchi. Kosher TV.

The Channel 4 Television Corporation was created in 1982 by the Jew Jeremy Isaacs as a
government owned, but privately funded, public broadcasting company with the terms of
reference to dominate the fourth channel, except in Wales. Its share of total television viewing in
Britain rose to 10.5% in 2000, while turnover rose to a record £716m, falling back with a loss of
£21 million after tax in 2001. Channel Four continues to be at the cutting edge of sickness
amongst the terrestrial broadcasters. Its endless flow of filth and perversion earned its former
boss, the Jew Michael Grade, who took over from the Jew Jeremy Isaacs, the title of Britain's
“pornographer-in-chief”, from the Daily Mail. The 2001 Annual Report explains the values and
intentions of the Corporation: “Channel 4 reflects the social, cultural and political realities of
Britain. But it does more. It also challenges and shapes those realities. Its role is to be innovative
and experimental, to represent the rich diversity of contemporary society. Making waves is a
central part of its purpose as a broadcaster.” The Annual Report further explains: “Maximising
Channel 4’s impact on British society cannot come from chasing ratings any more than it can
come from a rigid adherence to particular formulaic obligations. It can only come from an
uncompromising commitment to creative excellence and diversity, underpinned and made possi-
ble by commercial strength.” They want to “maximise Channel 4’s impact on British society”
through “an uncompromising commitment to […] diversity” backed up by their money and
influence, so as to “shape” the “social, cultural and political realities” of Britain. Sounds like
the rest of the Jewish controlled media in Britain.

BBC TV – Jewish Controlled

The present Director General of the BBC is Greg Dyke, who is thought to be a Shabbats Goy. He
was appointed by the fanatically pro-Zionist New Labour Government, to which Party he had
donated over £50, 000 in the preceding five years. He was previously Chairman of Pearson
Broadcasting plc, who then owned Thames Television, and while there he left its day-to-day
running to the Managing Director, the Jew Tony Cohen.

The Jew Alan Yentob is Director of Drama, Entertainment and Children’s Programmes for all
of BBC television, and has a personal staff of 1392 and a salary of £213,000. He formerly had
the title of Director of Television from 1997 to 2000 and before that, Director of Programmes.
According to Broadcast magazine in 1996, his former title gave him “control over all non-news
BBC programmes”. Judging by his new title, one does not suppose much has changed. He is a
close personal friend of the Jew Michael Green who owns Carlton plc and of the Jew Michael
Grade, Chairman of Pinewood-Shepperton Limited, whom we shall meet soon. They holidayed
together in the Caribbean and, together with the Jew Charles Saatchi, are referred to by insiders
as the “St. John's Wood Mafia”. A Jewish reporter mentioned in the Evening Standard of 21st
January 1992 with astonishing indiscretion that, “David was at school with Michael who plays
snooker with Charles who knows Alan who is a friend of Michael. Together these five men form
a powerful group who have a massive influence on what you will be watching on television
today.” The five referred to are the Jews David Elstein, Michael Grade, Charles Saatchi, Alan
Yentob and Michael Green. Kosher TV.

For good measure the atheist Jew, Alan Bookbinder was appointed the BBC's new Head of
Religion and Ethics in July 2001. The Jew Peter Salmon is their Director of Sport.



( Page 33 )

Who Are The Mind-Benders

BBC Radio – Jewish Controlled

The Jewess Jenny Abramsky is Director of BBC Radio and Music and has control of all of BBC
Radios 1, 2, 3, 4, 5 Live, and of the BBC's digital radio operation. She took over from the Jew
Michael (John) Green. Abramsky is the most powerful executive in radio in the UK, public
service or commercial: with control of the five national radio stations she oversees 49% of all
radio listening in Britain. She has an annual programming budget of £290 million, a staff of 600
and takes home £258, 000. She has spent over 30 years in BBC Radio, only taking a two-year
break as Director of the BBC Continuous News Services. Abramsky has also been a Governor of
the British Film Industry since February 2000. She received the accolade of “Woman of Distinc-
tion” from Jewish Care in 1990. Kosher Radio.

BSkyB – Jewish/ Zionist Controlled

British Sky Broadcasting is also a significant television broadcaster in the United Kingdom, and
a part of the global media empire, News Corporation, of the suspected Jew Rupert Murdoch.
Murdoch is the son of Elisabeth Joy Green who is said to be the daughter of a wealthy Jewish
family (Candour, volume 35, no 6, June 1984). Rupert Murdoch is an openly scheming Zionist
of obsessive proportions. His rise in the media business has been due to the financial support of
the Jews Oppenheimer, Bronfman, Armand Hammer and the Jewish Rothschild empire, for
whom he has been acting as a front, buying up media, thereby obscuring the real interests behind
it. British Sky Broadcasting is Britain’s leading pay-TV provider and one of the world’s top 250
companies. It broadcasts news, entertainment and sports programmes to over 10 million subscrib-
ers and their families in Britain and Ireland, which includes five and half million subscribers to
its digital satellite service, which was launched in 1998 with 140 channels. By 1999, satellite and
cable television channels accounted for over 15% of total UK viewing. Kosher TV.

Murdoch has spoken of “my faith and News Corporation's faith in the integrity and worthiness
of the Zionist undertaking” (Kissing The Boots Of A Media Goliath by Norman Solomon,
Creators Syndicate), which shows how he uses his media influence to promote the interests of the
Jews. He explained at a Museum of Jewish Heritage dinner at the Waldorf-Astoria that, “I have
always believed in the future of Israel and the goals of the international Jewish community” (15
Minutes, Issue 26, July 2001), from which we may see that he is promoting not only the Zionist
occupation of Palestine, but the general interests, schemes and goals of what he calls, “the
international Jewish community”, i.e., organised international Jewry. He is the man who intro-
duced open pornography into Britain’s newspapers.

We may see his obsessive Judaeo-centric perspective and how he uses his influence to further the
political schemes of international Jewry by the following remarks openly made by him and the
billionaire Jew Mike Bloomberg (elected Mayor of New York in April 2002) at a dinner of the
Jewish Community Relations Council, in which it was even publicly hinted at that he is a secret
Jew who is known as one by those with whom he works:

“This is how Mike Bloomberg decided to go for the gold at City Hall. Last spring, he asked
[“Polish-”Jewish] Ed Koch what it was like to be mayor of New York. […] Mayor Mike related
the story at the 25th anniversary dinner of the Jewish Community Relations Council at the Plaza
Hotel, where JCRC president introduced him as Mayor Mordechai. And how did Koch become
mayor? He said that in 1977 the editors of the New York Post interviewed the seven candidates.
Koch stood sixth in the polls. A week later his phone rang. “Is Congressman Koch home?”
“Who’s calling,” Koch asked. “Rupert.” “Rupert...Rupert...doesn’t sound Jewish to me.” Mur-
doch proceeded to inform the candidate that the next day’s New York Post would endorse him on
the front page. “Rupert,” Koch replied, “you just elected me mayor of New York.” […]



( Page 34 )

Who Are The Mind-Benders

“Murdoch told of the time he took a group of editors from New York and London for a weekend
at Ariel Sharon’s ranch. Sharon took them on a bird’s-eye tour of Israel aboard a helicopter
gunship, flying over the Golan Heights, West Bank and settlements. “We saw the vulnerability of
the country,” Murdoch said. “Not all New York newspapers feel the cause of Israel is all the news
that’s fit to print,” he added. Gov. George Pataki praised the publisher: “There is no newspaper
in the U.S. more supportive of Israel than [Murdoch’s] the New York Post.”” (15 minutes, Issue
35, April, 2002)

Here is a photo of Murdoch having dinner with his buddy, Ariel Sharon, “The Butcher”, with
whom he holidayed on a helicopter gunship, flying over the “Occupied Territories” (according
to the UN, all of Palestine is illegally occupied):

http://www.15minutesmagazine.com/images/This%20Week/week_0801-05-01.jpg

‘American’ Satellite Broadcasters – Jewish Controlled

The other leading media bosses in the world all broadcast some channels into Britain via satellite:
the Jew Gerald Levin, the Chief Executive Officer of AOL-Time Warner, the leading media
conglomerate in the world with sales of £18 billion in the first two quarters of 2001, and 133
million subscribers; the Jew Michael Eisner, Chairmen and Chief Executive Officer of Disney,
another world leading media conglomerate, with a turnover of $25 billion; and the Jew Sumner
Rothstein (“Redstone”), Chairman and Chief Executive of Viacom, also a world leading media
conglomerate with a turnover of $20 billion. The Jew Sumner Redstone remarks of the suspect-
ed Jew Murdoch that, “he basically wants to conquer the world.” Takes one to know one?
Something to bear in mind. For their part, Jewish-controlled AOL-Time Warner boast that, “We
touch consumers worldwide more than 2.5 billion times each month.” Kosher TV.

Pinewood-Shepperton Limited – Jewish Controlled

Pinwood-Shepperton is controlled by the Jew Michael Grade. Grade is the nephew of the Jew
Lew Grade, also a film producer and one of the founders of the ITV network. Michael Grade
was formerly Controller of BBC 1 in 1984, Director of BBC Programmes in 1986, and he is the
one who, as Chief Executive of Channel 4 from 1988 to 1997, was dubbed “pornographer-in-
chief” by the Daily Mail. He is now Executive Chairman of Pinewood and Shepperton Studios,
Chairman of Hemscott plc, Chairman of the Octopus Publishing Group and in October 2001 was
made Chairman of Camelot. The Jew Grade purchased Pinewood Studios from the Rank Group
plc for £62 million in February 2000 A. D. He was backed by the investment trust “3i”, paying
£55.5 million in cash and £6.5 million in a loan note, repayable in 2007. In February 2001 he paid
£35 million for the rival Shepperton Studios, again backed by “3i”, and while the studios continue
to operate under their old names, they are now merged into a single company as Pinewood-
Shepperton, valued at over $144 million. Kosher TV.

Pinewood was built in the l930s by J. Arthur Rank and was the home of many “classic” British
films. It is Europe's leading production facility and has been at the front of international
production for over 60 years, presently providing studio facilities for producers of feature films
and of commercial and television programmes. Shepperton has also been in operation since the
1930s and over 600 films have been made here, including many British “classics”. It is the second
largest production studio in Britain, hosting high profile television programmes and providing
facilities and stages for hundreds of commercials a year.

The Cultural Diversity Network

The so-called Cultural Diversity Network was launched on October 12, 2000. Its membership
comprises the ITV Network Centre, Carlton Communications plc, the Granada plc, the BBC,



( Page 35 )

Who Are The Mind-Benders

Channels 4 and 5, BSkyB, ITN, the Independent Television Commission, the Royal Television
Society, BAFTA, the Film Council and the Broadcasting Standards Commission. United News
and Media and Pearson plc were also members before they were absorbed by Carlton and
Granada. In other words, all the Jewish controlled broadcasters in Britain and their associate
bodies are aligned to the CDN.

Newspapers
Express Newspapers – Jewish Controlled

Express Newspapers owns the Daily Express, the Sunday Express and the Daily Star, all of which
have a national circulation. The Daily express had an average daily circulation of 927, 785 in the
six months to April 2002, being Britain’s second leading mid-market paper, after the Daily Mail.
The Sunday Express had an average circulation of 842, 003 in the same period, and the Daily Star
828, 823. All together Express Newspapers distributes an average 13 million newspapers in
Britain per week.

Express Newspapers was bought in November 2000 by Northern and Shell, all owned by the Jew
Richard Desmond. Desmond is a “Porno King” who made his personal fortune of £150 million
selling pornography, which shows the sort of filth who are allowed to control the media in
Britain. He also owns the porno magazines “Big Ones” and “Asian Babes”, as well as the porno
satellite stations “Television X” and “The Fantasy Channel” and perverted “sex” sites on the
internet. Such filth are quite celebrities in Zionist Occupied Britain: he has been to tea with the
Queen, and the Duke of Edinburgh officially opened the Docklands HQ of his porno company.
He donated £100,000 to Blair’s Jew Labour in return for them not opposing his acquisition of
Express Newspapers, which is small fry compared to the £30 million “raised” for Jew Labour by
the Jew “Lord” Levi “Moneybags”, as he is known, their chief fundraiser who effectively owns
the Party - and the £9 million given them over the last five years by the Jew “Lord” David
Sainsbury, who left his family’s supermarket chain in 1998, taking £1.3 billion of shares with
him and who was Jew Labour’s largest donor in 2001. Why do the Jews so like New labour? As
the Jew Peter Mandelson explained in 1998, the Party “is intensely relaxed about people getting
filthy rich”, and indeed, Blair phoned Desmond to invite him over to tea at Downing St. the day
the pornographer’s acquisition of Express Newspapers went through. Desmond has attempted to
stave off somewhat criticism regarding his connection to the porn business by threatening to
expose irregularities involving members of the family who own Associated Newspapers, who
were exposing him, no doubt for their own financial profit, as they own the Daily Mail which is
similar in type and readership to the Express. They have now agreed never to mention his porn
company and all of their writers are gagged. So, the Jew Desmond, owner of Express Newspa-
pers has founded his “media” enterprise on moral corruption (porn), bribery (Blair) and blackmail
(Associated Newspapers). Kosher News.

The Jew Desmond has for instance used his Express Group to undermine the anti-Zionist British
National Party’s election campaign in the recent Local Elections.

News International – Jewish/ Zionist Controlled

The Jew and obsessively Zionist Rupert Murdoch’s News Corporation owns News Internation-
al, which owns the Sun, the Times, the Sunday Times and the News of the World, all of which
have a national circulation. In the six months to October 2001, News of the World had an average
daily circulation of 4,042,714 and the Sun of 3,507,176, being the two best selling daily papers
in Britain with a joint average daily circulation of over 7.5 million copies, with perhaps twice that
many people actually reading them. The Sunday Times had an average weekly circulation of
1,383,683, being the best selling Sunday broadsheet, and the Times a daily circulation of
717,657, being the second best selling daily broadsheet. Altogether, News International distrib-
utes over 50 million newspapers a week in Britain. Kosher News.



( Page 36 )

Who Are The Mind-Benders

The Telegraph Group – Zionist Controlled
Another major newspaper group in Britain is Telegraph Group Limited, which is owned by
Hollinger International Inc. In 2000, Hollinger sold its major Canadian newspapers for US$2.1
billion to CanWest Global Communications Corporation, which is owned by the Jew Israel
Asper, who alone owns over 60% of Canada’s newspapers and other media outlets, including 14
metropolitan dailies and 128 local newspapers across that country. However, Hollinger still has
dozens of papers in the US. The Chicago Sun Times and the Telegraph newspapers are its main
assets. It also owns the Jerusalem Post, the Jerusalem Report, Shaar Lamatchil (Israel), This
Week in Israel, the Student Post (Israel), and the “Christian Jerusalem Post”. Its Telegraph Group
owns the Daily Telegraph, the Sunday Telegraph, the Weekly Telegraph, the Spectator magazine
as well as other, lesser media interests, including the Saturday Telegraph, all of which named
newspapers have a national circulation. In the six months to October 2001, the Daily Telegraph
had a daily circulation of 1,023,510, being the best selling broadsheet in Britain, ahead of the Jew
Murdoch’s Times; and the Sunday Telegraph a had weekly circulation of 812,613, being the
second best selling Sunday broadsheet, after the Jew Murdoch’s Sunday Times. The Spectator
magazine had an average weekly sale in the six months to 30-Jun-2001 of 60,776. Altogether, the
Telegraph Group distributes about 7 million papers a week. Hollinger International lost £99
million in the third quarter of 2001.

The Telegraph Group and Hollinger International belong to the openly Shabbat Goy, the Canadi-
an Conrad Black, Chief Executive Officer of Hollinger. “Mrs Black” is the Jewess Barbara
Amiel. Conrad Black is a raving Zionist; he is also “still the third biggest newspaper magnate in
the world” according to the Media Guardian. Black referred to the Palestinians in his Jerusalem
Post in 1993 as “vile and primitive”, while “Mrs. Black”, the Jewess Barbara Amiel likened
them to “animals” in the November 7, 2000 edition of their Telegraph. Kosher News.

Associated Newspapers – Jewish Controlled

The “flag ship”, national circulation newspaper of Associated Newspapers is the Daily Mail,
which had an average daily circulation of 2,477,416 in the six months to October 2001, while the
company claims an actual daily readership of 5 million during the week and 6 million on
Saturdays. It has a weekly circulation of around 15 million and is Britain’s leading mid-market
paper. The Managing Director of the Daily Mail is the Jew Guy Zitter. Kosher News.

End June 2002 Updates

 Uses of media control

An American patriotic writer, Dr. William L. Pierce, speaking of the mass media in his own
country, has said:‑

“Their power is not distant and impersonal; it reaches into every home in
America, and it works its will during nearly every waking hour. It is the power
which shapes and moulds the mind of virtually every citizen, young or old, rich
or poor, simple or sophisticated.

"The mass media form for us our image of the world and then tell us what to
think about that image. Essentially everything we know — or think we know —
about events outside our own neighbourhood or circle of acquaintances comes
to us via our daily newspaper, our weekly news magazine, our radio or our
television.

"It is not just the heavy-handed suppression of certain news stories from our
newspapers or the blatant propagandising of history-distorting TV ̀ docudramas'



( Page 37 )

Who Are The Mind-Benders

which characterise the opinion-manipulating techniques of the media masters.
They exercise both subtlety and thoroughness in their management of both the
news and the entertainment which they present to us.
"For example, the way in which the news is covered: which items are empha-
sised and which are played down, the reporter's choice of words, tone of voice
and facial expressions — all of these things subliminally and yet profoundly
affect the way in which we interpret what we see or hear."

Manipulation of news

Dr. Pierce has mentioned the presentation of news. The first thing we have to understand about
our news is that it is very far from being a factual, accurate and balanced series of reports on the
most important national and international events of the day. News broadcasters select those
events that they wish to report and ignore those that they wish to conceal. This practice is
particularly blatant in the case of events which bear upon the question of race. During the past
few years, for instance, the news media have deliberately given prominent coverage to cases of
murder where the victims are members of ethnic minorities and the culprits are Whites, accom-
panying this by heart-rending commentaries and follow-up stories emphasising the evils of
'racism' — even where there is only the flimsiest evidence, if any, of the killings having a racial
motive. On the other hand, the same news media have regularly failed to report, at least with any
degree of prominence, vicious murders of white people by members of the ethnic minorities, even
where clear evidence of racial motive is present. At the same time, racial disturbances all over
Britain have often not been reported outside the local press and broadcasting networks of the
areas where they have occurred — with the result that as national news they have been non-events!

A recent example was a
vicious attack in East Lon-
don by a gang of Asians
upon a bus containing
mainly white people, some
elderly and many school-
children as young as 11.
Both the old folk and the
small school kids were as-
saulted. Some had their
heads stamped on. One
small boy was forced out

of the bus and then thrown through the window of a nearby laundrette, while another was hit on
the head by a brick thrown by one of the Asians through the window of the bus. An honest and
factual report of the incident was printed on the front page of a local paper, the East London
Advertiser (24.10.96) but news of the outrage was otherwise almost completely hushed up. There
were no reports either on national or London TV news. National radio news broadcasts ignored
the affair, though a brief report of it was given on one London radio news bulletin. Little or
nothing of the attack was printed in the national newspapers.

It needs little imagination to guess what would have been the mass media reaction to this outrage
had the attackers been Whites and the occupants of the bus mainly Asians or Blacks. Not only
would it have been a major news item on all national TV and radio networks but it would have
hit the front pages of several of the newspapers the following morning — followed by in-depth
investigatory stories and articles about the evils of white 'racism'!

This treating of news on racial issues is intended to send out a clear message: in the first place
that the multi-racial experiment is working well; and secondly that whenever something happens
to disrupt its workings this is the fault of white 'racists', not of the experiment itself.

David Haywood and Leatitia Cham-
bers. Just two of the white children
attacked in Peterborough in 1996 by
gangs of Pakistanis screaming racial
abuse. They were beaten with cricket
bats and sticks. Yet, apart from the
local paper, the media ignored the
incidents. If Asian children had been
attacked by white mobs, the media
would have gone berserk



( Page 38 )

Who Are The Mind-Benders

In another case a short time ago, blaring TV and press reports announced the setting fire to a
mosque in Lubeck, Germany. This, the reports almost unanimously screamed, was the work of
white 'racists' — 'neo-Nazis' in fact. Just a little time later it was ascertained that a Lebanese man
had been arrested and charged in connection with the incident. This received only the tiniest
media coverage where it was mentioned at all. It did not suit the media for the public to connect
the fire to the Lebanese man, whereas it was 'thoroughly convenient for it to be attributed to white
'racists' and 'Nazis'.

Other instances of news reporting being slanted to fit in with the ideological agenda of our media
controllers are so numerous that space barely permits mention of them here. In sports reports the
achievements of coloured sportsmen and women are invariably given disproportionate coverage.
If winning goals are scored in ten important football matches on any Saturday and black players
are responsible for two of them, the odds are on one or both of the black goal scorers being
featured on evening TV reports. The same is true of winning tries in rugby games. No opportunity
is lost to portray Blacks and Asians in favourable situations, whereas the reverse is true of any
incident in which the same people are unsympathetically cast.

The activities of patriotic organisations in Britain almost never receive news coverage except
where they can be connected, truly or falsely, with incidents of violence. Patriotic meetings such
as those held by the British National Party are scarcely ever reported unless some major riot
staged by the party's opponents forces them into the headlines. In this case it is the riot that is
given prominence, not the meeting. There are no reports of what is said from the platform, only
of the fisticuffs or bottle-throwing that accompanies it; and even here most reports are extremely
ambiguous in their attribution of responsibility for the trouble, so that the TV viewer or newspa-
per reader might be forgiven for thinking that it was the BNP who had attacked its opponents
rather than the other way round! A common news trick here is to report that "the police kept the
two factions apart." Thus the impression is given of a situation that is "six of one, half a dozen of
the other," with the BNP and its opponents equally anxious to tear each other limb from limb,
whereas the reality is that the BNP has endeavoured to hold a peaceful and lawful meeting while
its adversaries' purpose was to use unlawful violence to smash it.

Case Study
"Bring The Whole Down About Our Ears"

Malcolm McLaren — the man who poisoned the music of a
generation.

TOWARDS the end of the 1970s, pop music in Britain had largely ceased to be the socially
subversive force which it had been a decade before. The glorification of drugs and international
revolution which – under men like Beatles manager Brian Epstein – had dominated the hippy
era had largely given way to a twin-track commercialism. On the one hand, clean-cut 'boy-next-
door' types made a harmless appeal to the tastes of pubescent teenaged girls; on the other, an
increasing number of bands were moving steadily towards a synthesis of traditional European
melodies with modern Western musical technology. Then, in a flash of crude headline-grabbing
and media hype, punk rock burst onto the scene. The managers of the major record shop chains
were ordered to clear out best-selling albums in the European tradition by artists such as Mike
Oldfield, and the shelves and the music press were suddenly filled by a cleverly-hyped group of
musical illiterates known as the Sex Pistols. Almost overnight, total lack of talent became the
main criterion for success in the pop music industry, and rock music was turned once again into
a crude club with which to beat Western cultural values.

Utterly discordant noise, dirt, degradation and half-baked anarchism were suddenly the height of
fashion.

Daily Telegraph columnist Martyn Harris summed up with whole sorry tale thus:-



( Page 39 )

Who Are The Mind-Benders

"... it is obvious that punk was the worst thing that ever happened to British pop. "Far from being
the grassroots, authentic movement it proclaimed itself, and for all its epater les bourgeois
manifesto, punk was essentially a metropolitan, art-college blag...

"Punk prematurely declared that pop's cupboard was bare and the space could only be occupied
by a series of narcissistic and increasingly uninteresting provocations, egged on by a pseudo
intellectual 'rock press' which was actively hostile to genuine popular taste."

Harris went on, correctly, to lay responsibility for this grotesque distortion of popular culture at
the door of one man – Malcolm McLaren. Rarely has one man single-handedly done so much
damage to the cultural life of an entire generation.

In an interview with Company magazine in September 1981, McLaren revealed that he was
"brought up on the Jewish Chronicle." His mother came from a rich Jewish family in Highbury,
North London and the 'god-father of punk' remembered that: "My parents were very religious
people, sending me to Hebrew classes and Avigdor Jewish primary school, but it was my
grandmother who had the strongest influence on my studies, and later my attitude towards life
and people."

According to another interview, in the Daily Telegraph of 10th August, 1994: "His grandmother,
who brought him up, used to read Oliver Twist to him in bed and explain that Fagin was the real
hero of the book, and Malcolm grew up always wanting a gang like Fagin's."

Leaving school without qualifications at the age of 16, the young Malcolm went to Harrow
College of Art to study design, changing his surname from Edwards "so my parents wouldn't
have to pay my grant." There he met aspiring fashion designer Vivienne Westwood, whose
wealthy parents later lent the couple the money they needed to set up their pretentious but
profitable clothes shop in the Kings Road, Chelsea. McLaren continues his tale: "I was in and
out of various art schools for seven years, constantly changing my name and address, and diving
into a different local authority. My parents were too wealthy, so I continually re-invented myself
just to keep getting a grant."

Among the customers at the trendy shop were a group of aspiring, but talentless, young men who,
according to McLaren "couldn't play any instruments", but wanted to form a band. Although he
can neither read nor write music, McLaren was fascinated by the idea of creating a new
anti-musical trend in the industry: "I had this aggressive instinct to dismantle and mismanage and
be as irresponsible as possible." With the help of the pseudo-intellectuals of the 'rock press' – a
disproportionate number of whom shared a similar background to the new promoter – McLaren
launched the Sex Pistols in 1977.

"I thought of the Sex Pistols as my young assassins... These disenfranchised hooligans I sent out
to commit murder against the pop establishment."

"Everyone thought I was a publicity seeker, but it was for my own excitement. I revelled in the
chaos. It wasn't cold music, there was a lot of soul behind it, a lot of lokshen soup."
Once the band had done his destructive work, and drummer Sid Vicious had stabbed his girlfriend
to death before dying himself from a heroin overdose, McLaren decamped to Paris for a while.
On his return he formed and managed several bands. His avowed aim this time was slightly
different, but none the less destructive: The idea of the pirate look isn't concerned with destroying

Malcolm McLaren “I
had this aggressive in-
stinct to dismantle and

mismanage



( Page 40 )

Who Are The Mind-Benders

things and demolishing the old star myth, but with demolishing the work ethic." Hence the lyrics
of one of the songs by his band BowWowWow: "What's the matter with not having a job? There's
no need to work ever, ever, ever. Work is not the golden rule... demolition of the work ethic takes
us to the age of the primitive."

McLaren attempted to launch a magazine to promote these ideas, centred on the band's school-
girl lead singer, but his venture flopped amid allegations of exploitation and pornography. Critics
said that what was supposed to be a magazine for kids ended up as a magazine for adults that
treated kids as sex objects. McLaren's position on such matters does indeed seem to be
somewhat unhealthy. Talking about the phase when his Kings Road shop was a sadomasochists
bondage boutique, he told the Jewish Chronicle on 25th August, 1995 that "the thought that you
could sell it (rubber wear) to the young and uninitiated, the virgins of the street, excited me no
end."

Another unpleasant contribution by McLaren to popular culture came when he put an exhibition-
ist homosexual named George O'Dowd on stage as a singer for the first time at the Lyceum, then
transformed him into Boy George – one of the most hyped 'gay' role-models in the persistent
mass media drive to 'normalise' homosexuality.

McLaren's underlying contempt for the traditions and culture of our country was revealed in
comments he made to Company about his hit album 'Duck Rock', which, he claimed, "shows the
roots of music and how different cultures use it. In Africa, where I did most of the recording, you
hear music morning, noon and night. Good music doesn't have its roots in England, it always has
some ethnic background like Jewish folk music, because the people who compose it have so
much feeling."

McLaren and Westwood, although happy with the label 'anarchist', have also described them-
selves as 'modern primitives' who "aim to bring the whole thing down around our ears." There is
more than a hint of a messianic urge in some of McLaren's comments: "My ultimate aim is to
be associated with, or create myself, ideas that I think can genuinely make for a better place, can
change a few things. I mean, we want to create new laws. That's not particularly what it's about,
but those laws have to be ones which can knock down a lot of old ones."

In T. S. Eliot, Anti-Semitism, and Literary Form, lawyer and critic Anthony Julius launched a
virulent attack on the late Anglo-American literary giant as an 'anti-Semite'. Among the evidence
produced for this heinous crime was Eliot's alleged "hostility towards a type largely of anti-
Semitism's own invention, the anarchic, intellectually subversive Jew."

It is hard to think of a better description of Malcolm McLaren.

Anthony Julius. Princess Diana's divorce lawyer and author of a ferocious attack on T. S. Eliot. To
Julius, and others like him, any criticism of Jews by Gentiles – even when justified by experience
and facts – is 'anti-Semitism'. In reality, such paranoid over-sensitivity often creates hostility to
innocent Jews where none existed before.

CULTURE DISTORTION
Profit is no excuse



( Page 41 )

Who Are The Mind-Benders

THE career of Malcolm McLaren is by no means the only evidence that the pop industry, is
deliberately and cynically used to disrupt traditional cultural values. Over the decades, totally
alien — sometimes even consciously anti-white — `musical' styles such as jazz, soul, punk, rap
and gangster have been hyped and presented as the height of popularity and fashion. The charts
are notoriously rigged, while decisions over the allocation of airtime are on the grounds of what
music it is desired to promote, rather than in accordance with popular demand.

If the masters of the music industry were merely following public demand in order to maximise
profits, a people with such low tastes really couldn't complain about their diet of musical poison
and pap, but this is not the case. As soon as McLaren launched the Sex Pistols, staff in the shops
of the big record chains were ordered to remove albums such as Mike Oldfield's `Tubular Bells'
and replace them with `Never Mind the Bollocks'. This was not a matter of following popular
taste, but manipulating it.

Although Country and Western music outsells commercial pop in Britain, the main radio stations
and TV music programmes never play C&W material, whose popularity is solely based on
grassroots mass support for a musical genre which is of entirely European (largely British) origin,
albeit via rural America. Similarly, the few thoroughly folk music-based records which do, once
in a blue moon, manage to break through the artificial blackout invariably do very well. Two of
the best-selling singles in British musical history, for example, remain 'Mull of Kintyre' and a
track by the Brigstock Colliery Brass Band.

In the same way, the Irish folk-based Riverdance video quickly became the most popular home
video ever, while the sequel, the even more Euro-centric Lord of the Dance shot straight to the
top of the sales league and stayed there for months. Also on the subject of dancing, it is notable
that, while traditional, sociable forms such as line dancing and skilled and intimate ballroom
styles have seen a huge increase in popularity among young people in recent years, the 'dancing'
still promoted by the mainstream mass media remains the utterly primitive and fundamentally
non-white gyrations of the disco. To the extent that this does remain popular in clubs and parties,
it is largely because most people are denied the opportunity to see anything more challenging and
attractive. Certainly music programmes on all the TV channels invariably portray `dancing' as a
matter of half-naked Negroes caressing scantily-clad blondes.

None of this makes sense in purely economic terms, as there are clearly bigger profits to be made
by selling music, videos and dances which come from the depths of a people's soul, than by
forcing them to adopt a low-grade alien culture. So why is it done? Ask Malcolm McLaren or
Sumner Redstone.

***************

Expose The Mind-Benders
- You can help by copying

and/or by passing on this
information



( Page 42 )

Who Are The Mind-Benders

THE NEW CHRISTIAN CRUSADE
CHURCH

CALLING THE PEOPLE OF BRITAIN

At last the bible makes sense!

At last we know its meaning.

Its the book of the RACE

"For out of Zion shall go forth the law, and the
Word of the Lord from Jerusalem"

(Isaiah 2:3).”


